۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تأکید کرد؛

ضرورت توجه به نقش هویت بخشی و انسان سازی زنان در جامعه

ضرورت توجه به نقش هویت بخشی و انسان سازی زنان در جامعه

رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به نقش مهم زنان در جامعه اسلامی، گفت: در دین اسلام زنان هویت ساز و انسان ساز معرفی شده اند که باید به این نقش توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز زن و مقام مادر، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی هیچ گاه جایگاه و نقش زنان به عنوان کالا و ابزاری برای تشریفات نبوده و زن نقش پاک و منزه و تأثیرگذاری در ایران اسلامی دارد.

وی با اشاره به لزوم تبعیت از سفارشات مکرر دین مبین اسلام و توصیه‌های اهل بیت (ع) در خصوص مقام و جایگاه زن، افزود: پیامبر اسلام (ص) جایگاه زن را به عنوان انسانی هویت ساز و انسان ساز در دین مبین اسلام معرفی کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تأکید کرد: باید برای زنان در جامعه اسلامی به دور از هرگونه مهجوریت و انفعال، آنگونه که حق آنها است ارزش و احترام قائل شویم.

ثقتی با تاکید بر ضرورت تلاش اصحاب فرهنگ و رسانه برای فراهم سازی زمینه‌های لازم برای انجام هرچه بیشتر و بهتر برنامه‌های فرهنگی و هنری در گیلان، ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان باید با همدلی و تعامل همه کارکنان در سطح استان، بیش از گذشته در زمینه‌های فرهنگی و هنری نقش آفرین باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به نیاز روز افزون جامعه به فرهنگ و هنر در همه سطوح و امور، تصریح کرد: جامعه نیاز به کار فرهنگی دارد و برای پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی باید علاوه بر نوآوری و خلاقیت، با انجام کارهای فرهنگی رضایتمندی شهروندان از مجموعه ارشاد گیلان نیز فراهم شود.

ثقتی به تلاش برای رفع مشکلات کاری و معیشتی کارکنان ارشاد اشاره و اضافه کرد: خواسته‌ها و مطالبات بحق کارکنان ارشاد گیلان پیگیری و برطرف می‌شود.

کد خبر 5406956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha