۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸

در نشست مشترک عنوان شد؛

تدوین نظام موضوعات پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد

تدوین نظام موضوعات پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد

رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بر اهمیت مسأله محور بودن امر پژوهش و لزوم شکل‌گیری نظام موضوعات پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه «بررسی شیوه نگارش نظام موضوعات پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی رشته‌های هنر، معماری و شهرسازی» به منظور تدوین نظام موضوعات پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی با حضور دکتر مجید شمس رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر، دکتر فاطمه حمیدی فر مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر، دکتر میثم چگین معاون مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر، دکتر ولی الله شالی مدیر دفتر گروه هنر و تعدادی از نمایندگان اعضای هیأت‌علمی دانشگاه آزاد برگزار شد.

دکتر مجید شمس رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر با تأکید بر افزایش کیفیت در آموزش و پژوهش گفت: وجود ۲۵ هزار عضو هیأت علمی تمام وقت در دانشگاه آزاد اسلامی، بیانگر نقش این دانشگاه در آموزش عالی کشور است. اعضای هیأت علمی، سرمایه های انسانی دانشگاه ها و کشور هستند که موجب کاهش خروج جوانان، سرمایه های ملی و ارز از کشور می شود.

وی به دستاوردهای مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، اشاره و تصریح کرد: بازنگری و به روزرسانی سرفصل‌های درسی، راه‌اندازی سامانه های آموزشیار و پژوهشیار به منظور یکپارچه‌سازی مدیریت آموزش و پژوهش، فراهم کردن امکان برگزاری جلسات پیش دفاع و دفاع متمرکز و ... از جمله این دستاوردهاست.

رئیس مرکز مطالعات، برنامه ریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بر اهمیت مسأله محور بودن امر پژوهش و لزوم شکل‌گیری نظام موضوعات پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی تأکید کرد.

وی افزود: با توجه به زمان و انرژی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی صرف انجام پژوهش‌های دانشگاهی می‌کنند، بهتر است که این پژوهش‌ها از ابتدا در جهت حل نیازها و مسائل به روز جامعه و مشکلات کشور هدایت شوند تا در امر تولید دانش و دستیابی به اهداف کاربردی‌تر بتوان از نتایج این پژوهش‌ها بهره برد.

دکتر فاطمه حمیدی فر مدیرکل پژوهش معاونت علوم انسانی و هنر اسناد بالا دستی کشور را مرجع تغییر و تحول در دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: باید با مرجعیت این اسناد، دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاهی سرآمد و پاسخگو در راستای تمدن نوین اسلامی تبدیل شود.

حمیدی فر افزود: پایه‌های اصلی تفکر تعالی یعنی حکمی‌سازی، بومی‌سازی و بروزرسانی از سوی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تبیین شد و در تمامی فرایندهای سیاست‌گذاری، تدوین و بازنگری برنامه‌های درسی، تأسیس رشته‌های جدید و ... مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه این نشست اعضای هیأت علمی در خصوص بررسی فرصت ها و محدودیت‌ها در نگارش نظام موضوعات پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی رشته‌های هنر، معماری و شهرسازی به بحث، تبادل نظر و ارائه راهکارهای اجرایی پرداختند.

کد خبر 5408500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha