۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴

نصیری در نشست خبری:

نه استعفا می‌دهم نه به عقب برمی‌گردم/موی تای ازامروز فدراسیون است

نه استعفا می‌دهم نه به عقب برمی‌گردم/موی تای ازامروز فدراسیون است

رئیس فدراسیون موی تای گفت: طبق قوانین بین المللی و با مصوبه مجمع، موی تای از امروز یک فدراسیون غیر دولتی است و امیدوارم با حمایت مسئولان ورزش کشور کارهای خوبی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، موی تای ایران که به صورت یک انجمن ورزشی زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت می‌کرد، یا اعلام جواد نصیری از امروز به عنوان یک فدراسیون غیر دولتی فعالیت خواهد کرد.

نصیری که امروز شنبه در یک نشست خبری سخن می‌گفت، اظهار داشت: فدراسیون بین المللی موی تای در چند سال گذشته نامه‌های متعددی به وزارت ورزش و کمیته ارسال و اعلام کرده مبنی بر این که این رشته بر اساس منشور المپیک و مصوبه فدراسیون بین‌المللی نمی‌تواند زیر مجموعه هیچ فدراسیونی فعالیت کرده و می‌بایست مستقل کار کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس هم 10 دیماه نامه نگاری کردیم و پس از عدم دریافت پاسخ از کمیته و وزارت، پنجشنبه هفتم 7 بهمن مجمع فوق العاده تشکیل دادیم و رسماً تشکیل فدراسیون غیر دولتی موی تای تصویب شد و از امروز کار خود را تحت این عنوان پیگیری می‌کنیم.

نصیری در خصوص واکنش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با تشکیل شدن فدراسیون غیردولتی موی تای، گفت: تاکنون چیزی به ما اعلام نکردند و واکنشی ندیدیم. از کمیته خواستم نماینده‌ای به ما برای حضور در مجمع معرفی کند که اصلاً جواب ندادند. مسئولان واکنشی داشته باشند حتماً ما هم جواب داریم. با حمید سجادی وزیر ورزش که خودش از جامعه ورزش است صحبت کردم و قول مساعد داد. «موی‌تای» تمام فاکتورهای لازم را برای فدراسیون شدن که مهمترین آن نیز عضویت رسمی IOC است را داریم، این رشته در تمام بازی‌ها حضور دارد اما بودجه نداریم و حمایت نمی‌شویم‌. هیچ فردی پاسخگوی تلاش‌های ما نیست.

وی ادامه داد: کاری که مجمع انجام داد مطابق با قانون است. قانونی که تاکید می‌کند فدراسیون‌ها غیردولتی هستند و دولت حق دخالت در ورزش را ندارد. موضوعی که رئیس جمهور طبق نامه‌ای مکتوب آن را اعلام کرد. متأسفانه وزارت ورزش در برخورد با رشته‌های مختلف با یک نگاه مشترک عمل نمی‌کند. از ما خواسته شده تا زیر مجموعه فدراسیون مورد نظر آقایان باشیم. همه رشته‌ها اجراییات و سازوکارهای متفاوتی دارند. ما نمی‌توانیم در مجموعه‌ای کار کنیم که هیچ سنخیتی با سایر رشته‌ها نداریم. هیچ رشته‌ای مثل موی تای نیست اما متأسفانه ما را در ظرفی قرار دادند که از ما کوچک‌تر است. ما یک جامعه بزرگ هستیم و باید از همه آنها دفاع کنیم. من برابری جنسیتی را انجام دادم. اگر ۲۰ مرد به مسابقه فرستادم ۲۰ زن هم اعزام کردیم. کجای دنیا با یک تیم ۲۲ نفره یک مربی اعزام می‌کند.

رئیس فدراسیون موی تای با اشاره به مشکلات عدیده برای اعزام به مسابقات جهانی گفت: متاسفاته در راه اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی سنگ‌اندازی کردند. به صراحت می گویم اگر با من دشمنی دارند، چرا با ورزشکاری برخورد می‌کنمد که با سختی‌های فراوان آماده حضور در مسابقات جهانی می‌شود. به من می‌گویند چقدر تلاش می‌کنی و دیگران دچار مشکل شده اند، این حرف است؟ باید نگاه ورزش عوض شود. اجازه ندادند ما با تیم کامل برویم چرا که قهرمان می‌شدیم و آن فرد شخص خاص ناراحت می‌شد. این در حالی بود که هیچ هزینه‌ای برای وزارت نداشتیم، حتی پرچمی که در جریان مسابقات جهانی ۱۴ بار با درخشش ورزشکاران ما به اهتزاز در آمد را از باز تهران خریداری کرده بودیم.

نصیری افزود: مشکل باید اساسی حل شود. به یکدیگر احترام بگذاریم و صحبت کنیم تا طبق قوانین پیش برویم. اگر چنین نشود محبور خواهیم بود مشکل را با مراجع بین المللی از جمله IOC در میان بگذاریم. مطمئن باشید که نه کوتاه می آیم و نه حاضرم به عقب برگردم. موی تای جامعه بزرگی در ایران دارد که من به نماینده آنها از حق قانونی آنها دفاع می‌کنم. چرا وقتی مدال‌های ایران را در کارنامه خود قرار داده و به نمایش می‌گذارند، موی تای وجود دارد، ولی وقتی پای حمایت می‌رسد، نادیده گرفته می‌شویم. هر جا لازم باشد می‌روم و حرف می‌زنم. هیچ فردی از ما حمایت نداشته است. موی تای یک رشته رسمی است اگر آن را به رسمیت نشناسند، کار به جاهای باریک کشیده می‌شود.

وی با طرح این سوال که مسئولیت شورای برون مرزی چیست؟ اظهار داشت: وقتی قرار نیست ریالی به ما کمک کنند، چرا برای ما تصمیم گیری می‌کنند. چرا باید تا سه روز مانده به اعزام دنبال مجوز شورا باشم و دختران ما دو روز بعد از آغاز مسابقات به محل برگزاری برسند. مرا تهدید می‌کنند که چرا مصاحبه می‌کنید؟ ما می‌خواهیم برای ایران افتخارآفرینی کنیم. مگر ما ایرانی نیستیم. دوباره تاکید می‌کنم که اگر مانع‌تراشی کنند باید در کمیته بین‌المللی المپیک جوابگو باشند.

کد خبر 5411548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha