۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۲

ستاری خبر داد؛

فعالیت ۶۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور/ رونمایی از ۳۵ محصول فناورانه

فعالیت ۶۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور/ رونمایی از ۳۵ محصول فناورانه

البرز - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور فعالیت دارند که هر دو سال یک بار مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری صبح شنبه در حاشیه افتتاح ساختمان مرکز رشد و نوآوری و رونمایی از ۳۵ محصول فناورانه در دانشگاه خوارزمی کرج اظهار کرد: استان البرز در معاونت علمی و فناوری حائز اهمیت است، چراکه تعداد زیادی شرکت‌های دانش بنیان در استان البرز وجود دارند.

وی ادامه داد: همچنین البرز قطب صنایع خاصی همچون صنایع ماشین سازی و حوزه آی‌سی‌تی است که شرکت‌های خوبی در زمینه‌های یاد شده فعالیت دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه در دانشگاه خوارزمی بحث توسعه مراکز نوآوری و نگاه جدید در دانشگاه ایجاد می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس پروژه‌های آینده‌ای که در این حوزه تفاهم آن با دانشگاه تحت نظارت وزارت علوم منعقد می‌شود و جلساتی برای اینکه پروژه‌ها تجمیع شوند.

وی خاطرنشان کرد: جهت‌گیری دانشگاه به سمت حل مسائل و مشکلات مردم و کارآفرینی یکی از بحث‌های جدی است که در معاونت علمی و فناوری در حال پیگیری هستیم و خرسندم از اینکه دانشگاه خوارزمی قدم‌های محکمی در این زمینه برداشتند.

ستاری در خصوص ارزیابی تیم‌های فناورانه در دانشگاه خوارزمی کرج گفت: انواع تیم‌های فناورانه همچون استارت‌آپ‌های کوچک تا شرکت‌هایی که نسبتاً بالغ شدند و بیرون این مرکز کار آفرینی انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: تلاقی استارت‌آپ‌های کوچک با شرکت‌های بالغ باید اتفاق بیفتد تا اکوسیستم برای سرمایه گذاری ایجاد شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری متذکر شد: ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور فعالیت دارند که هر دو سال یک بار مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.


گفتنی است، مجموعه‌های مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی در ساختمان G۲۱ با مساحت ۱۶۰۰ متر مربع و طبقات خانه خلاق با مساحت ۸۰۰ متر مربع در کتابخانه مرکزی در پردیس کرج واقع می‌باشند و ۴۳ تیم فناور (هسته‌های فناور / تیم‌ها و شرکت‌های استارتاپی) در این مرکز مستقر می‌شوند. تیم‌های فناورانه در زمینه‌های زیست فناوری، فنی و مهندسی، مدیریت شهری، IT و صنایع خلاق فعالیت می‌کنند.

کد خبر 5417015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha