نوه نلسون ماندلا:

باید با رژیم نژادپرست صهیونیستی مبارزه و برای انزوای آن تلاش کرد

باید با رژیم نژادپرست صهیونیستی مبارزه و برای انزوای آن تلاش کرد

«ماندلا ماندلا» با بیان اینکه نژادپرستی آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی تفاوتی ندارد و غربی‌ها از هر دو حمایت کرده‌اند، بر ضرورت مبارزه همه جانبه با این رژیم و تلاش برای انزوای آن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ماندلا ماندلا» فعال حقوق بشری و نوه «نلسون ماندلا» رهبر آفریقای جنوبی و رئیس جمهور پیشین این کشور، با اشاره به اهمیت گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل درباره سیاست نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها گفت: این گزارش تأیید می‌کند اسرائیل رژیمی نژادپرست است. این گزارش بی سابقه هم نیست و تا زمانی که تل آویو به اشغالگری، پاکسازی نژادی و کشتار جمعی علیه فلسطینی‌ها ادامه دهد، آخرین گزارش هم نخواهد بود.

ماندلا که با پایگاه خبری عربی ۲۱ مصاحبه می‌کرد در ادامه افزود: نژادپرستی اسرائیل همان نژادپرستی رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی است و تنها اختلاف این دو فقط در درجه شدت این نژادپرستی است.

وی درباره نقش نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل در واکنش به نژادپرستی رژیم صهیونیستی گفت: اعلام پایبندی نهادهای بین‌المللی یک موضوع است و واقعیت و اجرای تعهدات، موضوع دیگر. به ویژه که ما شاهد توقف حمایت‌های مالی این نهادها از جمله آن روا از ملت فلسطین هم هستیم.

قدرت‌های امپریالیستی غربی به ویژه آمریکا و انگلیس از نژادپرستی و نظام آپارتاید در آفریقای جنوبی به شدت حمایت می‌کردند و امروزه نیز به حمایت از نژادپرستی اسرائیل ادامه می‌دهند ماندلا ادامه داد: از پارلمان‌ها و کمیته‌های قانونگذار در سراسر جهان می‌خواهیم به وضعیت ملت فلسطین و مبارزات آنها رسیدگی کنند و با توجه به گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل، تدابیر لازم را برای تقویت تحریم اسرائیل و خارج کردن سرمایه گذاری از آن اتخاذ کنند.

این فعال حقوق بشر آفریقایی تصریح کرد: قدرت‌های امپریالیستی غربی به ویژه آمریکا و انگلیس از نژادپرستی و نظام آپارتاید در آفریقای جنوبی به شدت حمایت می‌کردند و امروزه نیز به حمایت از نژادپرستی اسرائیل ادامه می‌دهند. این در حالی است که نباید فراموش کنیم اساساً انگلیس به واسطه اعلامیه «بالفور» این مشکل را ایجاد کرده است و به صهیونیست‌های اروپایی بر اساس دروغ و ادعای «سرزمین بی مردم برای مردم بی سرزمین» کمک کرد. امروزه نیز آمریکا مالیات شهروندان این کشور را برای ساخت دیوار نژادپرستانه، تخریب خانه‌های مسکونی، ارتکاب جنایت علیه بشریت و پاکسازی نژادی هزینه می‌کند.

ماندلا در بخش دیگری از مصاحبه خود افزود: اسرائیل به حقوق بشر و فشارهای جهانی توجهی نمی‌کند. اسرائیل یک دولت نژادپرست است و باید در همه جبهه‌ها با آن مبارزه و برای انزوای آن تلاش کنیم.

نوه نلسون ماندلا در پایان مصاحبه خود گفت: سوال مهمی که باید از کمیته‌های عالی، مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل بپرسیم این است که اسرائیل باید چه اندازه حقوق بشر را نقض کند تا کاری انجام دهند؟ چند نفر باید جان خود را از دست بدهند تا بر اساس قطعنامه‌هایی که خود صادر کرده‌اند، حرکتی کنند.

کد خبر 5420156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha