امروز مطرح شد؛

انتقاد آفریقای جنوبی از سیاست آپارتاید صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان

انتقاد آفریقای جنوبی از سیاست آپارتاید صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان

وزیر خارجه آفریقای جنوبی در سخنانی از سیاست آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، «نالیدی باندور» وزیر خارجه آفریقای جنوبی در سخنانی در پارلمان این کشور، رژیم صهیونیستی را به دلیل تجاوزات علیه فلسطینیان و اجرای سیاست آپارتاید علیه آن‌ها، مورد انتقاد قرار داد.پ

بر اساس این گزارش، باندور گفت که آفریقای جنوبی به زودی اقدامات مستقیمی را علیه اقدامات و سیاست‌های تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی انجام خواهد داد. وی تصریح کرد: ما یکی از مخالفان سرسخت عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا بودیم.

این مقام آفریقای جنوبی یادآور شد: رژیم اسرائیل در اراضی فلسطینیان مرتکب اشغالگری می‌شود. گفتنی است، این سخنان پس از آن مطرح شد که پیشتر سازمان عفو بین الملل با انتشار گزارشی، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از زمان تأسیس تاکنون یک رژیم آپارتاید و نژادپرست بوده است.

چندی پیش نیز شماری از نمایندگان پارلمان اردن بیانیه مشترکی را علیه رژیم صهیونیستی و سلسله اقدامات خصمانه آن علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی صادر کردند. نمایندگان اردنی در بیانیه خود خطاب به «عبدالکریم الدغمی» رئیس این پارلمان خواستار آپارتاید خواندن رژیم صهیونیستی همسو با گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل شدند.

در بیانیه نمایندگان پارلمان اردن آمده است: با توجه به جنایات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اعم از قتل و کشتار، کوچاندن اجباری، ادامه محاصره غزه و یهودی‌سازی قدس، خواستار آن هستیم که رژیم اشغالگر اسرائیل به عنوان رژیم آپارتاید معرفی شود؛ کما اینکه پیشتر سازمان عفو بین‌الملل چنین اقدامی را انجام داده است.

کد خبر 5427159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha