۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۵۶

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

«سالوادور آلنده» به «تئاتر فجر» آمد/ در آرزوی اجرایی جاه‌طلبانه

«سالوادور آلنده» به «تئاتر فجر» آمد/ در آرزوی اجرایی جاه‌طلبانه

کارگردان نمایش «آلنده نازنین» که در بخش مهمان جشنوراه تئاتر فجر به صحنه می‌رود درباره ویژگی های این نمایش توضیح داد.

محمد برهمنی که نمایش «آلنده نازنین» را در بخش رقابتی جشنواره تئاتر فجر به صحنه می‌برد درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: «آلنده نازنین» تولید تازه گروه تئاتر «بالون» است که در بخش مهمان رقابتی جشنواره تئاتر فجر امروز شنبه ۲۳ بهمن ماه در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

وی درباره مشروط بودن نمایش برای اجرا در جشنواره توضیح داد: چون این نمایش جزو تولیدات تازه تئاتر ایران است از این رو نیاز بود که بازبین‌ها به صورت حضوری نمایش را ببینند البته از همان بازبینی نیز فیلم تهیه و در سایت بارگذاری شد.

«سالوادور آلنده» به «تئاتر فجر» آمد/ در آرزوی اجرایی جاه‌طلبانه

برهمنی درباره داستان نمایش بیان کرد: این اثر نمایشی نوشته محمدصادق گلچین عارفی است و درباره کارگردان تئاتری است که بعد از چندین پروژه شکست خورده در آرزوی اجرا کردن اثری باشکوه و جاه طلبانه درباره کودتا علیه سالوادور آلنده به دست پینوشه و نیروهای آمریکایی است. آن هم نه اجرایی معمولی، اجرایی با روشی منحصر به فرد و با رعایت هفت قانونی که خود آنها را نوشته و اصرار دارد مو به مو اجرا شوند...

کارگردان نمایش «زندگی در تئاتر» ادامه داد: منظور از آلنده نازنین در این نمایش سالوادور آلنده است و می‌توان نمایش را اجرایی درباره خود تئاتر دانست. نمایش در فضایی بین رئال و سوررئال روایت می‌شود و ۷ پرسوناژ دارد.

«سالوادور آلنده» به «تئاتر فجر» آمد/ در آرزوی اجرایی جاه‌طلبانه

وی درباره انتخاب بازیگران نمایش گفت: اسماعیل گرجی، آزاده صمدی، علیرضا ثانی فر، سجاد حمیدیان، سهیل سهیلی، دنیا نصر، علی محمودی بازیگران «آلنده نازنین» هستند. با بازیگران نمایش نیز یا از قبل آشنایی داشتم یا از آنها بازی دیده بودم و تلاش کردم انتخاب‌هایم به شکلی انجام شود که هر بازیگر مناسب و نزدیک به کاراکتر مورد نظرم باشد.

«سالوادور آلنده» به «تئاتر فجر» آمد/ در آرزوی اجرایی جاه‌طلبانه

برهمنی در پایان صحبت‌هایش درباره زمان اجرای عمومی نمایش بیان گفت: من از ۲ سال قبل یک نوبت اجرا برای تماشاخانه ایرانشهر داشته‌ام اما به دلیل شرایط گسترده شدن دوباره کرونا و شیوع سویه اُمیکرون وضعیت اجرایمان مشخص نیست. این سومین بار است که برای حضور در جشنواره اقدام کرده‌ام. متاسفانه نه «سیزیف» و نه «زندگی در تئاتر» در دوره‌های گذشته اتفاق‌های خوبی برایشان در جشنواره نیفتاده بود اما برای سومین بار تصمیم گرفتم مجدداً در جشنواره حضور داشته باشم که خوشبختانه کار مورد تائید قرار گرفت.

نمایش «آلنده نازنین» شنبه ۲۳ بهمن ماه در ۲ نوبت ۱۷:۳۰ و ۲۰:۳۰ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

کد خبر 5422185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha