۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۲۶

خطاب به اتباعی که اوکراین را ترک نمی کنند؛

انگلیس: از عملیات نظامی برای تخلیه جاماندگان خبری نیست

انگلیس: از عملیات نظامی برای تخلیه جاماندگان خبری نیست

وزارت دفاع انگلیس به شهروندان این کشور که برای خروج از اوکراین تعلل می کنند، هشدار داد که اگر جنگی رخ دهد، هیچ عملیات نظامی برای نجاتشان تدارک نمی بیند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «جیمز هیپِی» معاون وزارت دفاع انگلیس به شهروندان این کشور هشدار داد، چنانچه در اوکراین بمانند و جنگی رخ دهد، هیچ عملیات نظامی برای خروج آنها در کار نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: اتباع انگلیسی باید فوراً به هر طریق ممکن اوکراین را ترک کنند و انتظار نداشته باشند مانند آنچه که تابستان در افغانستان رخ داد، امکان تخلیه نظامی فراهم شود.

روز جمعه، انگلیس از اتباع خود خواست مادامی که پروازهای تجاری برقرار است، خاک اوکراین را ترک کنند اما آن طور که هیپی ادعا می‌کند، هنوز درباره تعطیلی هیئت دیپلماتیک انگلیس تصمیمی گرفته نشده است.

از سوی دیگر، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس هم مدعی است نظامیانی که برای ارائه خدمات آموزشی به اوکراین اعزام شده بودند، به زودی مأموریت خود را تمام کرده و باز می‌گردند.

وی در این باره گفته بود: چنانچه درگیری رخ دهد، هیچ نظامی انگلیسی در اوکراین نمی‌ماند.

آمریکایی‌ها می‌گویند حمله ادعایی روسیه به اوکراین قریب الوقوع است و شاید تا ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) قطعی شود. اما روسیه با رد این اتهام‌ها می‌گوید که قصدی برای تهاجم ندارد و واشنگتن به دنبال داستان پردازی است.

کد خبر 5423128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha