۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰

داور جشنواره مطرح کرد؛

تلاش «زیر چتر لبخند» برای رسیدن به بالاترین کیفیت طنز در رادیو

تلاش «زیر چتر لبخند» برای رسیدن به بالاترین کیفیت طنز در رادیو

سعید یوسف نیا داور جشنواره «زیر چتر لبخند» درباره ارزیابی آثار رسیده به جشنواره توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، هیات داوران جشنواره «زیر چتر لبخند» رادیو بررسی آثار راه یافته به بخش نهایی را آغاز کردند تا اسامی نامزدهای دریافت جایزه تا نهم اسفند معرفی شوند. هیات داوران جشنواره متشکل از مریم جلالی رئیس کاخ موزه نیاوران و از اهالی صداوسیما، سعید یوسف نیا شاعر و مدیر سابق رادیو صبا و امیرحسین مدرس مجری و نویسنده تشکیل شده است.

در همین راستا سعید یوسف نیا درباره جشنواره «زیر چتر لبخند» گفت: جشنواره طنز رادیو گام موثری برای رسیدن به بالاترین کیفیت طنز در رادیو است، اگرچه این حرکت اولین گام است اما یقینا گام موثری محسوب می شود.

وی افزود: کار جشنواره در حقیقت ایجاد یک فضای رقابتی است تا برنامه سازان با به کارگیری قوه خلاقه بتوانند برنامه هایی را طراحی و تولید کنند که تکراری نباشد.

یوسف نیا درباره استفاده از استعدادهای کشف شده در این گونه جشنواره‌ها در صدا و سیما عنوان کرد: هنرمندان از راه‌های مختلفی جذب صدا و سیما می‌شوند مثل دانشکده، آزمون کلاس‌های گویندگی، جلسات آموزشی و مسابقات گویندگی و اجرا که جشنواره هم یکی از این راه هاست و غالبا استعدادهای کشف شده بعد از آموزش های اولیه جذب صدا و سیما می شوند. من در زمان مدیریت رادیو صبا شاهد جذب استعدادهای جدیدی به عنوان گوینده و تهیه کننده در این شبکه بوده ام.

داور جشنواره زیر «چتر لبخند» در پایان درباره موفقیت شرکت کنندگان در بخش حرفه ای گفت: آثار رسیده به این بخش به طور میانگین با امتیازی بین ۷۰ تا ۸۰ درصد توانستند در ساحت طنز جلوه گری کنند، البته برنامه هایی موفق تر از سایر برنامه ها هم در میان آثار حرفه ای دیده می شد که با درصد بالاتری درخشیده اند.

کد خبر 5425074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha