۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶

لزوم حفظ حریم دریا؛

آزادسازی سواحل در استان بوشهر/ ۵۳ مورد جدید تصرف شناسایی شد

آزادسازی سواحل در استان بوشهر/ ۵۳ مورد جدید تصرف شناسایی شد

بوشهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: طی دو هفته اخیر ۵۳ مورد جدید تصرف در سواحل استان بوشهر شناسایی شده است.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور افزایش دسترسی مردم به دریا و ساحل، آزادسازی حریم ۶۰ متری در دستور کار قرار گرفته و اقدامات مورد نیاز باید انجام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نوار ساحلی استان بوشهر را ۷۰۷ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: در نوار ساحلی استان ۸۵ پلاک داریم که ۷۹ مورد دارای سند تک برگ است.

وی با اشاره به شناسایی ۳۶ مورد از متصرفان حقوقی و حقیقی در حریم ۶۰ متری نوار ساحلی استان بوشهر در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: پرونده برای این تصرفات تشکیل شده و ۱۸ مورد تاکنون با رأی دادگاه رفع تصرف شده است.

شناسایی سواحل تصرف شده

منتظری با اشاره به آغاز فعالیت‌ها برای شناسایی دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی در تصرف سواحل افزود: اشخاص حقیقی و حقوقی و دولتی باید به فرآیند قانونی و حفظ حریم دریا در حاشیه سواحل توجه داشته باشند.

وی با اشاره به شناسایی ۵۳ مورد جدید تصرف در حوزه‌های درون‌شهری، برون‌شهری و پارس جنوبی طی دو هفته اخیر بیان کرد: ۴۱ مورد از این متصرفان در حوزه پارس جنوبی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تاکید کرد: در بیرون شهرها، متولی حفاظت از حریم ۶۰ متری دریا منابع طبیعی بوده و مسئولیت حفاظت از حریم ۶۰ متری سواحل در درون شهرها راه و شهرسازی و در حوزه انرژی، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

وی با اشاره به بررسی سواحل و حریم ۶۰ متری دریا خلیج‌فارس در محدوده استان بوشهر توسط کارشناسان و یگان حفاظت منابع طبیعی گفت: پس از شناسایی تصرف‌های حریم ۶۰ متری دریا و دستور دادستان، حکم تخریب و رفع تصرف اجرا می‌شود.

صدور ۲۰۲ فقره سند برای سواحل

منتظری با اشاره به اینکه تعداد پلاک‌های ساحلی بر اساس نقشه کاداستر در مجموع ۹۳ پلاک به مساحت ۳۶۹ هزار و ۹۰۰ هکتار است افزود: ۲۰۲ فقره سند برای ۲۲۵ هزار و ۴۹ هکتار آن صادر شده است.

وی اظهار داشت: برای حفاظت از اراضی حریم ۶۰ متری سواحل نیازمند اقدامات و با دستور اخیر رئیس‌جمهور زمینه خوبی برای اجرا قانون فراهم شده است.

منتظری به تلاش منابع طبیعی استان بوشهر برای حفاظت از سواحل پرداخت و بیان کرد: افزود: با دستور رئیس‌جمهور، اقدامات لازم برای شناسایی دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقیقی در تصرف سواحل خلیج‌فارس مجدداً آغاز شده است.

کد خبر 5426760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha