۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۱۱

وزیر خارجه روسیه:

ناتو آمادگی اجرای تضمین‎‌های امنیتی مورد نظر «مسکو» را ندارد

ناتو آمادگی اجرای تضمین‎‌های امنیتی مورد نظر «مسکو» را ندارد

وزیر خارجه روسیه امروز جمعه در سخنانی اعلام کرد: سازمان ناتو آمادگی اجرای تضمین های امنیتی مورد نظر مسکو را ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز جمعه سخنانی را در خصوص ضمانت‌های امنیتی که مسکو خواستار ارائه آنها از سوی آمریکا و غرب است، مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، لاوروف گفت: سازمان ناتو آمادگی اجرای ضمانت‌های امنیتی مورد درخواست مسکو را ندارد. اتحادیه اروپا و اعضای پیمان نظامی ناتو به درخواست‌های ما در زمینه ضمانت امنیتی در شرق اروپا توجهی ندارند.

وزیر خارجه روسیه عنوان کرد: متأسفانه شاهد هستیم که دولت اوکراین از گفت‌وگو درباره تنش‌های فعلی و اجرای توافق مینسک اجتناب می‌کند. طی دو روز گذشته نیروهای اوکراینی از سلاح‌هایی برای هدف قرار دادن منطقه خودمختار دونباس استفاده کرده‌اند که طبق توافق مینسک به کار بردن آن‌ها ممنوع است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد بیشتری از واحدهای ارتش این کشور از مرزهای اوکراین خارج شده‌اند. این وزارتخانه اعلام کرد که تعداد بیشتری از ادوات جنگی خود شامل تانک‌ها و خودروهای زرهی را از مرزهای اوکراین خارج ساخته است.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد: پس از اتمام مانورهای نظامی از پیش برنامه‌ریزی شده، بخش دیگری از نیروهای نظامی روسی از مرزهای اوکراین بازگشته و عازم پایگاه‌های دائمی خود شدند.

کد خبر 5427489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha