۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۴۱

وال استریت ژورنال مدعی شد؛

اتحادیه اروپا وزیر دفاع روسیه را تحریم می کند

اتحادیه اروپا وزیر دفاع روسیه را تحریم می کند

ادعا می شود نام وزیر دفاع روسیه و شمار دیگری از فرماندهان نظامی این کشور در لیست افرادی است که قرار است از سوی اتحادیه اروپا تحریم شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وال استریت ژورنال مدعی شد اتحادیه اروپا نام «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه را هم در بسته تحریمی که قصد دارد امروز چهارشنبه از آن رونمایی کند، گنجانده است.

همچنین نام فرماندهان نیروی هوایی روسیه، ناوگان دریای سیاه و ۳۵۱ عضو مجلس دوما هم در لیست تحریم ها گنجانده می شود.

اگر این بسته تحریمی تائید شود، اتحادیه اروپا دارایی های ۲۳ فرد حقیقی را توقیف و آنها را ممنوع الورود می کند حال آنکه سه بانک هم مشمول محدودیت می شوند.

روز گذشته نیز، این ادعا مطرح شد که اتحادیه اروپا بانک های روسیه را که در تأمین مالی عملیات های ارتش این کشور در جمهوری های دونتسک و لوهانسک واقع در شرق اوکراین دخیل هستند، تحریم می کند.

محدودیت سرمایه گذاری در بازارهای مالی اروپا از دیگر اقداماتی است که پیش بینی می شود اتحادیه علیه روسیه به کار گیرد.

پیشتر، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن هشدار داده بود که اگرچه تحریم‌های غرب به ضرر بازارهای جهانی تمام شده و رفاه آمریکایی‌ها را زیر سوال می‌برد اما نمی‌تواند مسکو را به تغییر سیاست خارجی خود وادار کند.

وی در توضیح این مطلب افزود: شکی وجود ندارد که تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو به نظام مالی جهان و بازار انرژی ضربه می‌زند. آمریکا هم از این قاعده مستثنی نیست و شهروندان عادی این کشور با تبعات کامل افزایش قیمت‌ها مواجه می‌شوند. تحریم‌های ضد روسی مشکل را حل نمی‌کند.

کد خبر 5431975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رضا IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
      0 0
      با سلام ، این بعضی از کشورهای اروپایی مثل اون توله سگها هستن که نبال سگ میافتند ، و عین همین مصداق دنبال آمریکا راه میرن و خودشون مسیر رو نمیتونن تشخیص بدن بدبختا.