۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۲۸

در ادامه کمک های غرب به اوکراین؛

انگلیس از اختصاص بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین خبر داد

انگلیس از اختصاص بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین خبر داد

بوریس جانسون با طرح این ادعا که منافع پوتین را در لندن، پاریس و نیویورک احاطه خواهند کرد، از اختصاص کمک های تسلیحاتی جدید به اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد کشورش در پی اقدامات تهدید کننده روسیه علیه اوکراین، بسته جدیدی از کمک‌های نظامی را برای کی یف ارسال خواهد کرد.

جانسون که امروز چهارشنبه در نشست مجلس عوام این کشور درباره تحولات اوکراین سخن می‌گفت، افزود: با توجه به اقدامات روسیه که تهدیدی فزاینده به شمار می‌رود و در راستای حمایت‌های سابق خود از اوکراین، انگلیس به زودی بسته دیگری از کمک‌های نظامی را به این کشور اختصاص خواهد داد.

نخست وزیر انگلیس تشریح کرد: این کمک‌های نظامی شامل سلاح‌های دفاعی مرگبار و غیر آن خواهد بود. اتحاد با همپیمانان بسیار حائز اهمیت است و ما به صورت هماهنگ منافع پوتین را در پاریس، لندن و نیویورک احاطه خواهیم کرد.

جانسون تأکید کرد: ما همچنان امیدواریم شاهد اقدام پوتین برای کاهش تنش‌ها باشیم ولی آماده پاسخ به اقدامات او و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه هستیم.

این در حالی است که انگلیس امروز چهارشنبه از اختصاص یک بسته اقتصادی برای اوکراین خبر داد که شامل اعطای وام ۵۰۰ میلیون دلاری به این کشور می‌شود و هدف آن کاستن از شدت پیامدهای حمله روسیه به این کشور است. انگلیس همچنین اعلام کرد یک سلسله تحریم‌های شدید اقتصادی را نیز علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

کد خبر 5432083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جمشید IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      1 0
      🍁آمریکا و انگلیس.. میخواهند.. رقیب اقتصادی خود را .با.. رقیب نظامی خود...درگیر.‌‌.و از صحنه دنیا خارج کنند ‌...با جنگ احتمالی در اکراین... اقتصاد اروپا ویران...و ...قدرت نظامی و منبع فروش گاز و نفت روسیه تضعیف..خواهد شد..علت خروج انگلیسی از اروپا معلوم شد!