۵ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۴۷

«جانسون» خبر داد؛

وضع تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه

وضع تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه

نخست وزیر انگلیس امروز به بهانه تحولات اخیر در اوکراین اعلام کرد که لندن تحریم های دیگری را علیه مسکو وضع کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سان، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امروز پنجشنبه در سخنانی از اعمال تحریم‌های دیگری علیه مسکو به بهانه حمله روسیه به اوکراین خبر داد.

به گزارش این رسانه، نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: انگلیس تمام دارایی بانک «وی‌تی‌بی» روسیه را مسدود می‌کند. لندن همچنین تحریم‌هایی را علیه شرکت هواپیمایی «ایرفلوت» روسیه اعمال کرده است.

وی در ادامه ادعا کرد: بانک‌های روسیه را به طور کامل از نظام بانکی انگلیس کنار می‌گذاریم. دسترسی آنها به میزان نقدینگی شأن را نیز محدود خواهیم کرد! رویدادها ثابت خواهند کرد که پوتین اشتباه محاسباتی کرده است!

جانسون اضافه کرد: ما به مأموریت خود برای خارج کردن روسیه از اقتصاد جهانی روز به روز و هفته به هفته ادامه خواهیم داد! غرب لحظات بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد.

این در حالیست که جانسون سه شنبه در مجلس عوام بریتانیا گفته بود که بر ۵ بانک روسیه و ۳ شخصی که با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور روابط نزدیکی دارند تحریم‌های را اعمال می‌کند.

نخست وزیر انگلیس گفته بود که تمام دارایی‌های این ۳ نفر در بریتانیا مسدود شده و آنها از سفر به این کشور نیز منع خواهند شد.

کد خبر 5432811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha