۸ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۳۵

مدیرکل تعاون و کار و رفاه خراسان جنوبی خبر داد؛

افزایش ۴.۰۸ درصدی صادرات تعاونی‌های خراسان‌جنوبی

افزایش ۴.۰۸ درصدی صادرات تعاونی‌های خراسان‌جنوبی

بیرجند- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: صادرات تعاونی‌های خراسان‌جنوبی از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه نسبت به سال قبل ۴.۰۸ درصد افزایش داشته است.

غلامرضا اشرفی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعاونی‌های خراسان‌جنوبی صادرات خوبی به کشورهای دیگر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از جمله کشورهای قطر، عراق، امارات متحده عربی، آلمان، اتریش، مالزی، آمریکا، لبنان، ترکیه، سوریه، چین، ازبکستان و کانادا، داشته‌اند که برای ما بسیار ارزشمند است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه تعاونی‌های خراسان جنوبی ۱۰ میلیون و ۴۸۲ هزار دلار صادرات داشته‌اند، اظهار کرد: این صادرات توسط ۳۰ تعاونی فعال خراسان‌جنوبی انجام شده است.

اشرفی ادامه داد: صادرات تعاونی‌های خراسان جنوبی در ۱۱ ماه سال ۹۹ حدود ۱۰ میلیون و ۷۱ هزار دلار بوده است که در مقایسه با امسال، شاهد افزایش ۴.۰۸ درصدی صادرات تعاونی‌ها در سال جاری هستیم.

وی گفت: صادرات تعاونی‌های فعال خراسان‌جنوبی شامل تخم بلدرچین، عسل، سیاه چادر، گان جراحی، لباس ایزوله، فرش، مرغ گوشتی، جوجه شتر مرغ، سنگ بازالت، سنگ گرانیت، محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: گفتنی است که بیشترین محصولات صادراتی مربوط به کنسروجات بوده که توسط شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان قاین صادر شده است.

اشرفی همچنین درباره تلاش برای حفظ حقوق کارگران در خراسان‌جنوبی گفت: گاهی تعداد محدودی از کارفرمایان با اجبار کارگران به تحویل کارت‌های بانکی به برداشت غیر مجاز از حساب آنها اقدام و همچنین در مواردی نسبت به اخذ سفته، چک و سایر تضمین‌های غیر متعارف بدون قید مشخصات آن در قراردادها از کارگران مبادرت اقدام می‌کنند.

وی ادامه‌داد: در صورت اعلام مورد توسط کارگران استان، بی شک ما به عنوان حامی کارگران با تکمیل پرونده موضوع به دادستانی انعکاس داده و مطابق با مقررات برخورد قضائی خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین طبق تبصره ماده ۴۱ قانون کار کارفرمایان موظفند در ازای انجام کار در ساعات تعیین شده قانونی به هیچ کارگری کمتر از حداقل مزد تعیین شده جدید پرداخت نکنند.

کد خبر 5434483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha