۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۱۳

مدیر مرکز آموزش قرآن حرم عبدالعظیم(س) در گفتگو با مهر:

بحث مفاهیم و تفسیر قرآن در مسابقات قرآن پررنگ نیست

بحث مفاهیم و تفسیر قرآن در مسابقات قرآن پررنگ نیست

مدیر مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (س) بر لزوم برگزاری کرسی‌های تلاوت و حفظ قرآن در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: «آموزش قرآن» رکن اصلی ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

معتز آقایی مدیر مرکز آموزش قرآن آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (س) در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی یکی از ارکان ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است، گفت: تمامی هزینه‌ها به‌سمت برگزاری مسابقات می‌رود که می‌تواند یک رکن ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باشد اما باید گفت که «آموزش قرآن» رکن اصلی ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است؛ ما باید در آموزش سرمایه‌گذاری کنیم و کرسی‌های تلاوت و کرسی‌های حفظ را در سراسر کشور برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هرساله سطح قاریان و حافظان ارتقا می‌یابد، تاکید کرد: ما باید بودجه‌ها را در کرسی‌های تلاوت، کرسی‌های حفظ، آموزش حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم هزینه کنیم تا به هدفمان که ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است، برسیم.

این استاد قرآنی کشورمان یادآور شد: یکی از مسائلی که در مسابقات قرآن پررنگ نیست، بحث مفاهیم و تفسیر قرآن کریم است؛ بحث مفاهیم و تفسیر در حد مفردات در مسابقات استانی اتفاق افتاده و حرکت خوبی است و امیدواریم به مسابقات کشوری و بین‎‌المللی تسری یابد.

آقایی بر لزوم ایجاد تنوع در مسابقات قرآن تاکید کرد و افزود: باید ارگان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه (ایجاد تنوع در مسابقات قرآن) فعال شوند.

وی با اشاره به اینکه باید دقت کنیم که مسابقات به‌گونه‌ای برگزار نشود که جوانان مستعد را از دست بدهیم، گفت: متأسفانه مسابقات برای بسیاری از افراد هدف شده است و چون به هدف نرسیدند از وادی حفظ و قرائت زده شده‌اند و در صحنه تلاوت قرآن حتی خارج از مسابقات، آنها را نمی‌بینیم؛ این مسابقات نباید به سمتی رود که به ضد فرهنگ و ضد ارزش تبدیل شود.

این استاد قرآنی کشورمان خاطرنشان کرد: باید در انتخاب نفرات برتر در مسابقات قرآن سطح‌بندی انجام شود تا این ارزش‌گذاری باعث شود که قاریان قدر خودشان را بدانند و امیدوار شوند.

کد خبر 5437346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha