۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۵۲

از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون؛

۱۵۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری کاشان بازدید کردند

 ۱۵۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری کاشان بازدید کردند

کاشان - رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری کاشان بازدید کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران سرمدیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان روز دوم فروردین ۱۵۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان کاشان کاشان بازدید کرده اند، اظهار داشت: این آمار استخراج شده از جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی چهار شهر کاشان، قمصر، نیاسر و برزک است.

وی با بیان اینکه بیشترین بازدید از جاذبه‌های گردشگری کاشان تاکنون از باغ جهانی فین کاشان بوده است، ابراز داشت: ۳۵ هزار نفر از این میراث فرهنگی ثبت یونسکو تاکنون بازدید کرده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان با اشاره به اینکه رتبه دوم و سوم بیشترین بازدید گردشگران مربوط به جاذبه‌های گردشگری نیاسر بوده است، ابراز داشت: آبشار و باغ تاریخی تالار نیاسر با ۳۰ و ۲۰ هزار بازدید بعد از باغ جهانی فین کاشان بیشترین بازدید را تاکنون داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار بازدید نیز از خانه تاریخی بروجردی‌های کاشان انجام شده است، گفت: خانه تاریخی طباطبایی‌های کاشان به عنوان عروس خانه‌های تاریخی ایران نیز با چهار هزار و ۵۰۰ بازدید در رتبه بعدی بیشترین بازدید بوده است.

سرمدیان با اشاره به اینکه تا به امروز پنج هزار و ۶۹۰ نفر از موزه ملی کاشان واقع در باغ جهانی فین بازدید کرده اند، افزود: یک هزار و ۹۰۰ نفر از تپه‌های سیلک و یک هزار و ۷۰۰ نفر از حمام سلطان امیر احمد در این مدت بازدید کرده اند.

وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد: بازدید از حمام واقع در باغ جهانی فین کاشان با توجه به سقف کوتاه و کوچک بودن ممنوع و تا امکان بازدید از آن برای گردشگران وجود ندارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان همچنین از اجرای ویژه برنامه نوروزگاه در باغ جهانی فین کاشان در ایام نوروز خبر داد و خاطرنشان کرد: این ویژه برنامه همراه با بخش‌های مختلف فرهنگی و شاد سعی در معرفی فرهنگ و آداب مردم کاشان به مسافران نوروزی دارد.

کد خبر 5452539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha