۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۱۲

مدیرکل حوزه هنری استان قزوین:

بیان واقعیت دفاع مقدس سخن از جویندگان حقیقت است

بیان واقعیت دفاع مقدس سخن از جویندگان حقیقت است

قزوین – مدیرکل حوزه هنری استان قزوین گفت: بیان واقعیت‌های دفاع‏ مقدس سخن از تکاپوها و ساخته شدن انسان‌های باانگیزه و جویندۀ حقیقت است.

به گزارش خبرنگار مهرمحمدرضا امامقلی در آئین رونمایی از کتاب «برزخ نوجوانی» که صبح جمعه با با حضور نویسنده این کتاب در شبستان امیرالمومنین قزوین برگزار شد اظهار کرد: روایت‌های جنگ هرکدام بخشی از واقعیت به‌منزلۀ یک کلیت را بازتاب می‌دهد.

وی افزود: در پاره‌ای از بیان واقعیت‌های دفاع‏ مقدس سخن از تکاپوها و ساخته شدن انسان‌های باانگیزه و جویندۀ حقیقت است و برای همین خاطرات رزمندگان بیش از آنکه روایتی از واقعه باشد، روایتی از خود را در واقعه بازگو می‌کند.

مدیرکل حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: خاطرات رزمندگان از روزگاری که شرایط سخت دوران آموزش را در پشت جبهه می‌گذرانند گرفته تا هنگامی که خبر در پیش بودن عملیاتی قریب‏الوقوع را دریافت می‌کنند و دست‏آخر زمانی که با اشتیاق به جنگ با اهریمن رهسپار می‌شوند و در نبرد حق علیه باطل وارد عمل می‌شوند، هریک روایتی ویژه از عاملان رخدادها شامل آرزوها، رنج‌ها، امیدها و لقاء یار را نمایان می‌کند.

وی بیان کرد: گردآوری منابع شفاهی عاملان دفاع مقدس از اولویت‌های دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری سراسر کشور است تا بتوان به شناخت بایسته‌ای از فرهنگ پایداری هشت سال دفاع مقدس دست یافت.

رئیس حوزه هنری استان قزوین در پایان به ویژگی کتاب «برزخ نوجوانی» پرداخت و یادآور شد: این کتاب به حُسن سلیقه «برزخ نوجوانی» نام‏گذاری شده است و ذیل الگویی قرار می‌گیرد که از آن می‌توان به رزمنده‌شناسی یاد کرد و حکایت رزمندگان تازه‏ جوانی است که با هدف دفاع از کیان کشور و شاد کردن دل امام امت با شجاعت و جسارت گام برداشته و شور و اشتیاق را با کنجکاوی جوانی پیوند زده‌اند؛ تا جایی که جلوه‌هایی دیگر از صفات برجستۀ آدمی همچون وفاداری و فداکاری را به نمایش گذاشته‌اند.

گفتنی است؛ کتاب «برزخ نوجوانی» خاطرات خودنوشت مسعود حاجی پهلوان از دفاع مقدس زیر نظر کارشناسی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان قزوین به چاپ رسید.

کد خبر 5467471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha