۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۱۷

ابوالفول اعلام کرد؛

بیانیه شدید اللحن وزارت خارجه اردن درباره حوادث مسجدالاقصی

بیانیه شدید اللحن وزارت خارجه اردن درباره حوادث مسجدالاقصی

وزارت امور خارجه اردن ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی در مسجدالاقصی را باعث ایجاد تنش و اقدامی مردود بر اساس قوانین بین‌المللی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وزارت امور خارجه اردن ادامه اقدامات رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی در مسجدالاقصی را باعث ایجاد تنش و اقدامی مردود بر اساس قوانین بین‌المللی دانست.

هیثم ابوالفول، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن تاکید کرد که مسجدالاقصی به طور کامل مکان عبادت مسلمانان است و سازمان اوقاف و امور مسجدالاقصی در اردن تنها نهاد قانونی و دارای صلاحیت اختصاصی برای اداره تمامی امور مرتبط با این مسجد و تنظیم ورود و عبور به مسجدالاقصی است.

ابوالفول همچنین برخی اظهارات مبنی بر اینکه پلیس رژیم صهیونیستی می‌تواند به غیر مسلمانان اجازه ورود به حریم مسجدالاقصی را بدهد رد و تاکید کرد این موضوع به طور انحصاری از اختیارات سازمان اوقاف قدس در اردن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اردن، پذیرش مسئولیت از سوی جامعه جهانی در قبال تنش‌های اخیر در فلسطین و اقدام فوری برای فشار آوردن بر رژیم صهیونیستی را نیز ضروری دانست.

وی همچنین اقدام دوباره نظامیان رژیم صهیونیستی در هجوم به مسجدالاقصی و اخراج نمازگزاران از این مسجد و اجازه دادن به شهرک‌نشیان افراطی برای ورود به آن را محکوم کرد.

ابوالفول خاطرنشان کرد که اردن اقدامات و تماس‌های فشرده خود را در سطح منطقه و جهان برای متوقف کردن اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

کد خبر 5469245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha