۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۲۷

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند؛

افزایش تحرکات نظامی تل آویو از ترس مقاومت

افزایش تحرکات نظامی تل آویو از ترس مقاومت

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ارتش این رژیم در کرانه باختری اشغالی، اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ و در طول مرزها با غزه وضعیت آماده باش اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ارتش این رژیم در کرانه باختری اشغالی، اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ و در طول مرزها با غزه وضعیت آماده‌باش اعلام کرده است.

کانال «کان» رژیم صهیونیستی از افزایش حالت آماده‌باش در داخل اراضی اشغالی و کرانه باختری و طول مرز با غزه خبر داد و اعلام کرد که حدود ۱۴۰۰ نظامی صهیونیست به نیروهای پلیس این رژیم کمک می‌کنند.

این رسانه صهیونیست از تقویت نیروها در خط تماس با ۱۲ گردان دیگر خبر داد و گزارش داد: احتمال می‌رود که ژنرال آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش امروز با جایگزینی گردان‌های ذخیره از نظامیان ارتش با گردان‌های معمولی موافقت کند.

همچنین روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی دو هفته آینده نیز به سبب حوادث و درگیری‌های اخیر در اراضی اشغالی در خالت آماده‌باش کامل خواهد بود.

این روزنامه امروز یکشنبه در گزارشی تاکید کرد که آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی امروز در مورد استقرار ۶ گردان از نیروهای ذخیره در مناطق پرتنش در قدس اشغالی، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ تصمیم‌گیری خواهد کرد.

روزنامه مذکور اشاره کرد که پس از یک هفته پرتنش به ویژه در مرزهای جنوبی و حملات راکتی به سمت اراضی اشغالی، برآورد ارتش و نهادهای امنیتی اسرائیلی حاکی از آن است که دو هفته حساس و پرالتهاب پیش رو خواهد بود.

در این گزارش آمده که در دو هفته آینده، مناسبت‌های مهمی قرار دارد، از جمله بزرگداشت سالروز نکبت (اشغال فلسطین)، احیای شب قدر توسط مسلمانان، جمعه آخر ماه رمضان و عید فطر خواهد بود.

یسرائیل هیوم عنوان کرد که با توجه به این مناسبت‌ها،  ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در حالت آماده‌باش کامل خواهند بود و خود را برای سناریوهای مختلفی آماده خواهند کرد.

از سوی دیگر بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، امروز جلسه‌ای برای ارزیابی وضعیت درگیری در سرزمین‌های اشغالی برگزار کند.

این در حالی است که فرماندهان نظامی رژیم به مقامات سیاسی در تل‌آویو توصیه کرده‌اند به شلیک راکت‌ها از سمت غزه پاسخ نظامی ندهند و با گروه‌های مقاومت فلسطین درگیر نشوند.

کد خبر 5474249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha