۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶

کوناشنکوف؛

توپخانه روسیه نزدیک به ۳۹۰ هدف اوکراینی را مورد اصابت قرار داد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری امروز خود به ارائه گزارشی از اهداف منهدم شده در اوکراین توسط ارتش روسیه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که چهار تأسیسات نظامی اوکراین در شبانه روز گذشته مورد اصابت موشک‌های روسیه قرار گرفتند.

کوناشنکوف در جلسه توجیهی امروز در این باره گفت: نیروهای موشکی در طول شب چهار تأسیسات نظامی اوکراین را هدف قرار دادند از جمله دو پست فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین، یک سامانه پرتاب موشک و یک ایستگاه رادار.

وی همچنین افزود که توپخانه روسیه در طول شب گذشته تقریباً ۳۹۰ هدف اوکراینی دیگر از جمله ۱۵ انبار راکت، سلاح و مهمات توپخانه را مورد اصابت قرار داد.

سخگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد که هوانوردی روسیه در شب گذشته با موشک‌های نقطه زن انبارهای مهمات و سوخت اوکراین را هدف قرار داده و دفاع هوایی روسیه نیز تعداد ۱۸ فروند پهپاد اوکراینی از جمله پهپادهای «بیرقدار» را سرنگون کرده است.

کوناشنکوف همچنین افزود: نیروی هوافضا و هوانوردی ارتش روسیه در شب گذشته ۹ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی اوکراینی را هدف قرار دادند که بیش از ۱۲۰ ملی‌گرای اوکراینی، چهار فروند تانک و شش دستگاه خودروی زرهی در این رابطه منهدم شد.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هدف از این اقدام را «حفاظت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض قلدری و نسل کشی قرار گرفته اند»، نامید.

همچنین این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

کد خبر 5479396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha