۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۲۲

آلمان: تجهیز تسلیحاتی اوکراین، ما را در جنگ سهیم نمی‌کند

آلمان: تجهیز تسلیحاتی اوکراین، ما را در جنگ سهیم نمی‌کند

سخنگوی دولت آلمان معتقد است کشورش با ارسال سلاح به اوکراین، نقشی در جنگ این کشور با روسیه ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سخنگوی دولت آلمان با دفاع از رویکرد جنگ افروزانه کشورش، تجهیز تسلیحاتی اوکراین را بی ارتباط با درگیر شدن در جنگ میان کی یف و مسکو دانست.

اشتفن هبستریت روز دوشنبه اعلام کرد برلین با آموزش و کمک تسلیحاتی به ارتش اوکراین خود را به جنگ این کشور با روسیه وارد نکرده است. سخنگوی دولت آلمان، در توجیه اقدام کشورش برای هیزم ریختن به آتش جنگ اوکراین، افزود: احتمال حمله اوکراین به خاک روسیه با سلاح‌هایی که از کشورهای ناتو به دست آورده، تغییری در این موضوع ایجاد نخواهد کرد.

این مقام آلمانی تاکید کرد: اگر دولتی مورد حمله قرار گیرد، حق دارد از خود دفاع کند و این حق تنها به قلمرو آن دولت محدود نمی‌شود. از اواخر فوریه، آلمان حدود ۲ هزار و۵۰۰ موشک ضد هوایی، ۹۰۰ موشک انداز ضد تانک و ۳ هزار راکت، ۱۰۰ مسلسل، ۱۵ موشک انداز و ۵۰ راکت، حدود ۱۰۰ هزار نارنجک دستی، ۲ هزار مین، ۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه مواد منفجره و ۱۶ میلیون گلوله کالیبرهای مختلف را به اوکراین ارسال کرده است.

پیشتر طرح ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین با ۵۸۶ رأی موافق در برابر ۱۰۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع در مجلس فدرال آلمان به تصویب رسید. این طرح با نام «دفاع از صلح و آزادی در اروپا» از سوی سوسیال دموکرات، سبزها و دموکرات آزاد - سه حزب ائتلاف دولت - به مجلس آلمان ارائه شد.

کد خبر 5481266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha