۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۳۸

استاندار اردبیل:

کاهشی در ارائه آرد در اردبیل مشاهده نمی‌شود

کاهشی در ارائه آرد در اردبیل مشاهده نمی‌شود

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: کاهش ارائه آرد و به تبع آن کمبود نان در اردبیل مشاهده نمی‌شود و مردم بدون توجه به شایعه‌ها، نان روزمره خود را تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر سه‌شنبه در بازدید از تعدادی از نانوایی‌های شهر اردبیل اظهار کرد: هیچ سقفی برای خرید نان تعیین نشده و شایعات بیان شده در این زمینه کذب است.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند برای تهیه نان با همان قیمت فعلی اقدام کنند و هیچ مبلغ اضافی از کارت‌های آنها کسر نخواهد شد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اقدام دولت مبنی بر عادلانه‌سازی توزیع یارانه‌های آرد و گندم گفت: تخصیص یارانه برای کالاهای اساسی به شکل غیر مستقیم به دلیل آثار منفی بر اقتصاد کلان، مورد انتقاد صاحب نظران اقتصادی بود و این پرداخت‌ها به شکل‌های مختلفی از جمله واسطه‌ها از کشور خارج می‌شد.

عاملی افزود: بخشی از آرد به دلیل تفاوت قیمت بین آرد آزاد و یارانه‌ای از چرخه خارج می‌شد و با این وضعیت دهک‌های پایین جامعه بیشتر متضرر می‌شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در جریان عادلانه‌سازی توزیع یارانه آرد و نان، مردم هیچ مبلغ اضافی پرداخت نمی‌کنند و مابه‌التفاوت نرخ آزادسازی شده آرد نیز از سوی دولت به حساب نانوایان واریز خواهد شد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: نه تنها در میزان گندم و نان کاهشی ایجاد نشده بلکه پرداخت مستقیم به دهک‌های پایین در اولویت این طرح است.

کد خبر 5486932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha