۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۵۴

توسط متخصصان جهاددانشگاهی صنعتی شریف اجرا شد؛

داخلی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز خطوط یک شرکت خودروسازی

داخلی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز خطوط یک شرکت خودروسازی

متخصصان جهاددانشگاهی صنعتی شریف موفق به داخلی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز خطوط یک شرکت خودرو سازی شدند که این کار ۲۰ تا ۴۰ درصد صرفه جویی ارزی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف، علیرضا کریمی گفت: تاکنون ساخت گیربکس‌های دستگاه پرس و قطعات یدکی کمپرسورها و ژنراتورهای برق، ایرگیج و … یک شرکت خودروسازی به همت متخصصان مرکز خدمات تخصصی ساخت این سازمان با موفقیت به اتمام رسیده و وارد مرحله‌ی بهره برداری شده و طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی بازوهای کامپوزیتی (فیبر کربنی) ربات‌های سالن پرس این شرکت نیز با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت در دست انجام است.

وی گفت: پیش از آغاز بهره برداری از این قطعات و تجهیزات داخلی سازی شده، این محصولات با قیمتی تقریباً دو برابر قیمت محصول داخلی از طریق شرکت‌های خارجی تأمین می‌شد که تولید آن در داخل کشور ۲۰ تا ۴۰ درصد صرفه جویی ارزی دارد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی ساخت سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف افزود: داخلی سازی تجهیزات مورد نیاز یک شرکت خودرو با دستورکارهای جدیدی که بر اساس قرارداد منعقد شده به ما ارجاع داده می‌شود، ادامه دارد و چند فعالیت در این زمینه در دست اجرا است.

بر اساس قرارداد همکاری بین این شرکت خودرو و پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، داخلی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید خودرو با هدف کمک به کاهش عوارض حاصل از محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه بین المللی، تلاش برای قطع وابستگی در تأمین قطعات مورد نیاز این صنعت، توسط متخصصان این سازمان انجام می‌شود.

کد خبر 5491693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha