۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۱۱

در ارتباط با عضویت استکهلم و هلسینکی در ناتو؛

وزرای خارجه سوئد و فنلاند به آنکارا می‌روند

وزرای خارجه سوئد و فنلاند به آنکارا می‌روند

وزارت امور خارجه سوئد امروز با صدور بیانیه ای از سفر وزرای خارجه استکهلم و هلسینکی به آنکارا با هدف متقاعد کردن ترکیه به موافقت با عضویت کشورهای متبوع شان در ناتو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه سوئد امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: وزرای خارجه سوئد و فنلاند برای رایزنی در خصوص عضویت این کشورها در ناتو به ترکیه سفر خواهند کرد.

از سوی دیگر، رسانه های ترکیه پیشتر گزارش کرده بودند که قرار است سوئد هیئتی را برای گفتگو درباره پیوستن این کشور به ائتلاف نظامی ناتو، روانه آنکارا کند.

روزنامه حریت ترکیه در این باره به نقل از «آن لیند» وزیر خارجه سوئد نوشته بود: به زودی هیئتی برای بررسی درخواست پیوستن به ناتو، به آنکارا سفر خواهد کرد.

سوئد روز گذشته و تنها چند ساعت پس از اعلام رسمی فنلاند برای تمایل به پیوستن به ناتو، اعلام کرد که این کشور نیز مایل به عضویت در ناتو است.

این در حالیست که ترکیه ضمن اعلام این مطلب که سوئد و فنلاند محل امنی برای گروه های مخاف آنکارا هستند، اعلام کرده است که با عضویت کشورهای مذکور در ناتو موافق نیست.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل هم پیشتر هشدار داده بود که «عضویت فنلاند و سوئد در ناتو و حضور نظامی این ائتلاف در این دو کشور سبب می‌ شود که قلمرو سوئد و فنلاند به هدف احتمالی ارتش روسیه تبدیل شود».

کد خبر 5491855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha