۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۳۳

در جریان سفر رییس‌جمهور آمریکا به توکیو؛

«کیشیدا» درباره پرداخت وام به اوکراین با «بایدن» گفتگو می‌کند

«کیشیدا» درباره پرداخت وام به اوکراین با «بایدن» گفتگو می‌کند

نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که در جریان سفر رییس جمهور آمریکا به توکیو، درباره پرداخت وام ۳۰۰ میلیون دلاری به اوکراین با وی گفتگو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، دولت ژاپن تصمیم دارد به بهانه حمایت از اوکراین وامی دیگر به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار را به این کشور پرداخت کند.

شبکه ان اچ کی ژاپن در این خصوص گزارش داد که کیشیدا فومیو نخست وزیر ژاپن قصد دارد روز دوشنبه در ملاقات با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا این تصمیم را به وی توضیح دهد.

توکیو پیشتر موافقت نامه دیگری برای ارائه ۳۰۰ میلیون دلار به کی‌یف امضاء کرده بود و با تصمیم جدید دولت ژاپن، مجموع کمک‌های این کشور به اوکراین به ۶۰۰ میلیون دلار وام می‌رسد.

گفتنی است که «بایدن» قرار است در روزهای آتی اولین سفر آسیایی خود را آغاز کند و از جمعه تا یکشنبه به سئول سفر خواهد کرد؛ وی از یکشنبه تا سه شنبه نیز مهمان ژاپنی‌ها خواهد بود.

کد خبر 5494095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      سفردوره ایی براسرکیسه کردن کشورهایی اسیایی براچرخ جنگ اوکرایینه بالاخره خرجشون زیاده داداشا بایدهمت کنن ودستی بزنن زیربغل ملت رنج دیده ی اوکرایین ! ولی تاچندوقت میتونن این همه هزینه روتامین کنن سوال اینه؟!