۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۳

ضمن استقبال از حل و فصل بحران در اوکراین؛

پسکوف: از دارایی‌های خود دفاع خواهیم کرد

پسکوف: از دارایی‌های خود دفاع خواهیم کرد

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز اعلام کرد: از دارایی های خود خارج از کشور دفاع خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مسکو تایمز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز پنجشنبه درباره آینده سرزمین های آزاد شده اوکراین اعلام کرد: بدون ابراز اراده ساکنان آن، هیچ کاری را نمی توان انجام داد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اضافه کرد: فعلاً راه‌اندازی خط لوله «نورد استریم ۲» چشم‌اندازی ندارد؛ اما اروپا صرف‌نظر از موضع گیری که در حال حاضر دارد، به آن نیاز مبرمی دارد.

دیمیتری پسکوف در این ارتباط اضافه کرد: کرملین هنوز از جزئیات طرح پیشنهادی ایتالیا برای اوکراین خبر ندارد؛ اما از حضور کسانی که می‌توانند در حل و فصل اوکراین کمک کنند، استقبال می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که مسکو چگونه به اقدامات غرب در توقیف دارایی های خود خارج از این کشور پاسخ خواهد داد، گفت: شما چه نوع واکنشی می توانید به این نوع اقدامات داشته باشید؟ این موضوع می‌تواند ادامه همان روندی باشد که اخیراً در تعدادی از کشورها رایج شده است؛ سرقت دارایی های دیگران.

سخنگوی کرملین افزود: ما این موضوع را منفی می‌بینیم، با آن مبارزه می کنیم و از دارایی های خود دفاع خواهیم کرد.

این در حالیست که نخست وزیر ایتالیا اموز در حالی خواستار آتش بس جدی در اوکراین شد، که کشورش از حامیان تسلیحاتی جدی کی یف و تشدید جنگ در اوکراین بوده است.

«ماریو دراگی» در اظهاراتی آتش بس فوری در اوکراین را خواستار شد و گفت: تا پس از آتش بس، مذاکرات جدی برای پایان دادن به جنگ آغاز شود. ایتالیا کماکان به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

نخست وزیر ایتالیا، که از زمان حمله روسیه به اوکراین موضع سختی علیه روسیه اتخاذ کرده، معتقد است که حفظ فشار تحریم‌های اقتصادی بر روسیه مهم است، زیرا ما باید مسکو را به میز مذاکره بکشانیم.

کد خبر 5494143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha