۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۹

گزارش صبح امروز وزارت دفاع روسیه از عملیات ویژه؛

مسکو: سامانه‌های اس -۳۰۰ و بوک -۱ اوکراین را منهدم کردیم

مسکو: سامانه‌های اس -۳۰۰ و بوک -۱ اوکراین را منهدم کردیم

وزارت دفاع روسیه در گزارش صبح امروز از عملیات ویژه نظامی این کشور اعلام کرد: سامانه‌های اس -۳۰۰ و بوک -۱ اوکراین را منهدم و ۱۵ پهپاد نظامی کی‌یف را ساقط کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه صبح امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای به تشریح دستاوردهای مسکو در جریان عملیات ویژه این کشور علیه اوکراین پرداخت.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: طی شبانه روز گذشته ۷۷۱ ملی گرای آزوف در آزوفستال تسلیم شدند؛ از ۱۶ می تا کنون، در مجموع ۱۷۳۰ ملی گرا تسلیم شده اند که ۸۰ مجروح در بین آنها بودهاست.

بیانیه مذکور در ادامه می‌افزاید: نیروهای هوایی روسیه شبانه روز گذشته ۵۸ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات را هدف قرار دادند، بیش از ۳۴۰ ملی گرا هم در جریان عملیات مذکور کشته شده اند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص ادامه داد: نیروهای هوافضای روسیه سامانه پدافند هوایی اس -۳۰۰ را در منطقه نیکولایف و سامانه پدافند هوایی بوک -۱ را در دونتسک منهدم کردند. همچنین، پدافند هوایی روسیه ۱۵ پهپاد اوکراینی را ساقط کرده است.

مسکو در این بیانیه افزود: نیروهای توپخانه ای روسیه ۶ پست فرماندهی، ۲۹۵ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین، ۴۳ واحد توپخانه و خمپاره را هدف قرار دادند. هواپیماهای روسیه ۷ پست فرماندهی نیروهای اوکراینی و همچنین ۱۱ انبار در دونتسک را نیز منهدم کرده اند.

کد خبر 5494072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha