۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵

وزارت دفاع روسیه:

جنگنده میگ -۲۹ اوکراین در اودسا سرنگون شد

جنگنده میگ -۲۹ اوکراین در اودسا سرنگون شد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای از ساقط کردن یک فروند جنگنده میگ -۲۹ اوکراین در اودسا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد: نیروهای راکتی و توپخانه ای روسیه طی عملیات شبانه روز گذشته ۴۱۲ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات و ۷۷ پُست فرماندهی متعلق به اوکراین را هدف قرار دادند.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: بیش از ۲۵۰ ملی گرای اوکراینی از پای درآمدند؛ ۱۰ دستگاه تانک و ۵ سکوی پرتاب راکت انداز چندگانه از نوع گراد هم منهدم شده اند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص اضافه کرد: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک فروند جنگنده میگ -۲۹ اوکراین را هم در منطقه اودسا سرنگون کردند.

کوناشنکوف همچنین تأکید کرد که نیروهای پدافند هوایی روسیه ۸ پهپاد را بر فراز چندین منطقه در استان خارکیف و دونتسک سرنگون کردند و یک موشک بالستیک «توچکا-او» را هم در منطقه «سواتوو» در لوهانسک رهگیری کرده اند.

به گفته کوناشنکوف، نیروی هوایی روسیه همچنین موفق شده است ۱۰ دستگاه تانک و ۵ فروند موشک انداز گراد را منهدم کرده و ۴۱۲ مرکز پرسنل و تجهیزات نظامی اوکراین و ۷۷ مرکز فرماندهی را منهدم کند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت دفاع روسیه، از ۲۴ فوریه سال جاری میلادی تا کنون عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ادامه دارد و مسکو اهداف خود را برای از بین بردن نظامی سازی اوکراین و تمایلات نازیسم در این کشور آشکارا رسانه‌ای کرده است.

این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5500297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سیروس IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      19 22
      دستت در نکنه روسیه بکش این فاشیستها صیهونیسمو
      • رضایوسفی IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
        21 4
        طوری حرف میزنی که اصلا روسیه تزار درایران هیچگونه جنایتی نکرده است لطف کنید سری به تاریخ ایران بزنیدچقدرجنایت روسیه درایران کرده است بویژه تبریز ورشت
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      3 17
      مرگ بر امریکایی جنایت کار افرین بر پوتین ،،، پوتین میزند ناتو ،، و ،، امریکاه میلرزد ،،، 🧤
    • م US ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      9 9
      دم‌روسیه‌گرم روی‌این‌غربی‌ها‌رو‌کم‌کرد‌وفقط‌به‌هشدار‌بسنده‌نکرد‌وگفت با‌دم‌شیر‌بازی‌کردن‌هم‌این‌عواقب‌رو‌داره‌دروذ‌بر‌پوتین
    • م US ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      5 5
      دم‌روسیه‌گرم روی‌این‌غربی‌ها‌رو‌کم‌کرد‌وفقط‌به‌هشدار‌بسنده‌نکرد‌وگفت با‌دم‌شیر‌بازی‌کردن‌هم‌این‌عواقب‌رو‌داره‌دروذ‌بر‌پوتین
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      8 9
      این جنگ کل غرب با روسیه است وغرب درمانده در این جنگ
    • فریدون IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      8 8
      مثله روز روشن هست که پیروزی عملیات ویژه روسیه در اوکراین بزودی انجام میگردد و همه برنامه های روسیه محقق میشوند بر خلاف ادعاهای امریکا انگلیس ناتو و رسانه های وابسته به آنها در دنیا خصوصا در ایران که بسیار زیاد هستند
    • مسعود IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      9 7
      شاید قبلا در تاریخ ما دل خوشی از جنگ با روس‌ها نداشته ایم ولی در این اوضاع مشخص حق با روسیه است و این انگلیس و آمریکا ست که باعث جنگ شده. امیدواریم روسیه پیروز بشه.
    • امضای کری تضمین است IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      8 9
      آفرین بر روسیه قهرمان بکوب که خیلی خوب میکوبی،👍👍👍👍
    • جاوید IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      8 8
      زنده باد روس ها،آمریکا کجایی پس اینم عراق و سوریه نیست هه
    • سامان IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
      9 1
      یعنی آخر آمار بود .فقط به این دقت کنید که چهارصد و دوازده مرکز تمرکز نیروی انسانی را منهدم کردند که در مجموع دویست و پنجاه نفر کشته شده.این چجور مراکز تجمع نیروی انسانی بوده که در اونها بطور متوسط حتی یک نفر هم حضور نداشته که جمع کشته ها با جمع مراکز حداقل برابر بشه.به این چی میگن ؟
      • شمس AE ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
        4 1
        به این میگن شعار های دیکتاتوری توجه بفرمایین هیچ کس به این آمارها توجه نمیکنه شعار میدن روسیه بزن خوب میزنی ولی کسی نیست بگه عقل کل ی آمار رو چک کن بعد اظهارات ناب تو بریز بیرون روسیه تو لجن زار اوکراین گیر کرده نه راه پیش داره نه پس زنده باد مقاومت ملت اوکراین مرده باد جنگ جنگ طلب
    • ابوطالب IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 1
      ما به گذشته کار نداریم فعلا غربیها پستو نکبتن بزن پوتین جان حق با شماست نکبت با دم شیر بازی کردن تاوانش همینه اگه به خاطرمردم اکراین نبود الان اثری از اکراین نبود
      • شیر فرهاد IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
        0 0
        تو یک جنگ طلب نیستی به پوتین چه ربطی داره که اوکراین میخواد بره ناتو جماهیر شوروی دیگه منحل شد چی میخواد