۲۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۲۰

وزارت دفاع روسیه؛

تعداد ۲ فروند جنگنده و ۵ فروند پهپاد اوکراینی سرنگون شد

تعداد ۲ فروند جنگنده و ۵ فروند پهپاد اوکراینی سرنگون شد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی ویژه در اوکراین حدود یک هزار و ۵۰۰ هواگرد اوکراینی منهدم شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور طی شبانه روز گذشته یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵»، یک فروند جنگنده «میگ-۲۹» و پنج فروند پهپاد اوکراینی را ساقط کرد.

وی ادامه داد که پدافند هوایی این کشور ۴ فروند موشک «توچکا-یو» را بر فراز منطقه «خارکیف» و «لوهانسک» و همچنین ۳ قبضه خمپاره سامانه پرتاب چندگانه راکت «اوراگان» را بر فراز خارکیف و «دونتسک» رهگیری کرده است.

کوناشنکوف همچنین گفت: هوانوردی عملیاتی-تاکتیکی نیروی زمینی روسیه ۴۶ منطقه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را مورد هدف قرار داد.

وی ادامه داد: در نتیجه این حملات بیش از ۱۵۰ ملی گرای اوکراینی، ۶ دستگاه تانک، ۴ عراده توپ و ۲ سامانه پرتاب چندگانه راکت «گراد» منهدم شدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه سخنان خود گفت که نیروهای موشکی و توپخانه روسیه بیش از ۳۵۰ ملی گرای اوکراینی، ۱۱ انبار مهمات و تسلیحات ، ۶۷۲ مقر فرماندهی و ۱۳۸ موقعیت آتش توپخانه اوکراینی ها را از بین بردند.

وی در پایان گفت: در مجموع و از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، تعداد ۱۹۵ فروند جنگنده، ۱۳۰ فروند بالگرد، یک هزار و ۱۶۸ فروند پهپاد، ۳۳۶ سامانه ضدهوایی، ۳ هزار ۴۸۴ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۴۹۹ سامانه پرتاب چندگانه راکت، یک هزار و ۸۴۳ عراده توپخانه و خمپاره انداز و ۳ هزار ۵۲۸ دستگاه خودروی ویژه نظامی اوکراین منهدم شده اند.

کد خبر 5510908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha