۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۸

وزارت دفاع روسیه؛

یک فروند «میگ-۲۹» اوکراین سرنگون شد

یک فروند «میگ-۲۹» اوکراین سرنگون شد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از سرنگونی ۱۹۰ فروند جنگنده و یک هزار و ۱۲۷ فروند پهپاد اوکراینی از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور در ۲۴ ساعت گذشته تعداد یک فروند جنگنده «میگ -۲۹» و ۱۳ فروند پهپاد اوکراینی را ساقط کرده است.

کوناشنکوف در این باره گفت: پدافند هوایی ارتش روسیه در منطقه «اسلاویانسک» در جمهوری خلق دونتسک یک فروند جنگنده میگ -۲۹ نیروی هوایی اوکراین را سرنگون کرد.

وی در ادامه افزود که همچنین ۱۳ پهپاد اوکراینی نیز در مناطقی در جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک و دیگر مناطق از جمله «خارکیف» و «زاپروژیا» سرنگون شدند.

کوناشنکوف گفت که طی روز گذشته، هوانوردی روسیه اهدافی از جمله یک سامانه راداری پدافندی AN / TPQ-۵۰ را که توسط آمریکا به اوکراین ارسال شده بود، در نزدیکی «سورسک» (Seversk) در جمهوری خلق دونتسک منهدم کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که نیروهای موشکی و توپخانه ای ارتش این کشور موفق به نابود کردن بیش از ۳۳۰ ملی گرای اوکراینی، ۱۰ دستگاه تانک و دو سامانه پرتاب چندگانه راکت «گراد» ارتش اوکراین شده اند.

کوناشنکوف افزود که ۴۳۱ نقطه تجمع تجهیزات نظامی و نیروی انسانی ارتش اوکراین، ۷ مقر فرماندهی و ۳۴ نقطه آتش واحدهای توپخانه نیز منهدم شدند.

وی در پایان گفت: در مجموع و از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین تعداد ۱۹۰ فروند جنگنده، ۱۲۹ فروند بالگرد، یک هزار و ۱۲۷ فروند پهپاد، ۳۳۰ سامانه ضدهوایی، ۳ هزار و ۴۲۴ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۴۷۳ سامانه پرتاب چندگانه راکت، یک هزار و ۷۹۵ عراده توپخانه صحرایی و ۳ هزار و ۴۴۶ واحد خودروهای نظامی ویژه منهدم شده اند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5507598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ع ا ز CA ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      3 9
      تبریک و درود بر آرتش روسیه و نیروهای شجاع نظامی روسیه که دارند افراط گراها و نئو نازیها و دولت دست نشانده غربیها را از ریشه در میاورند و هر گونه لجستیک دشمن را بعنوان یک هدف جنکی نظامی نابود میکنند خدا قوت نیروهای مبارز روسیه.
    • سعید IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      1 5
      زنده باد
    • علی IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      5 2
      میگم چیزه چرا وقتی هواپیماهای روس کله پا میشن خبرشو نمیگید !!!
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      2 0
      آره بابا شما راست میگید متوسط تانک کشورها 300تاست اوکراین کلا 1110 تانک داشته که مسلما همش نابود نشده دمش گرم که تونسته از 1000تا 3500 تا شو بزنه از یکی میپرسن چندتا ماهی گرفتی میگه این یکی رو بگیرم با 19تایی که بعدا میگیرم میشه 20تا
      • Hesam IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
        0 0
        با سواد یه کم تحقیق کنی میفهمی اوکراین بزرگترین کارخونه ی تانک سازی از دوره ی شوروی رو‌تو‌خودش داشته که ۱۰‌تا ۱۲ هزار تانک تو کارخونه بوده که باس آماده میشد ولی روسیه زد کارخونه رو‌ با خاک یکسان کرد .و حدود ۱۰۰۰ تا ۲ هزار تانک عملیاتی داشت ‌‌.لهستان و ناتو و امریکا هم که این همه تانک فرستادن‌.پس هی
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
      0 0
      خدا‌ بیامور‌ زدش
    • ا م IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      1 0
      درود براکراین زنده باداکراین مرگ برروسیه