۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۳

پوری به مهر خبر داد؛

آغاز به کار هیات داوران پنجمین جایزه داستان‌نویسی ارغوان

آغاز به کار هیات داوران پنجمین جایزه داستان‌نویسی ارغوان

عضو هیات داوران پنجمین جایزه داستان‌نویسی «ارغوان» از آغاز به‌کار داوران این‌رویداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هیات داوران پنجمین دوره جایزه داستان‌نویسی «ارغوان» به تازگی کار خود را آغاز کرده است. احمد پوری داستان‌نویس، مترجم و مدرس داستان‌نویسی، امسال نیز همچون دوره‌های گذشته به عنوان یکی از اعضای شورای داوری، با این جایزه همکاری دارد.

او در گفتگو با مهر، با اعلام خبر آغاز داوری این‌دوره از جایزه مورد اشاره، اضافه شدن بخش برنده برندگان را که ویژه برگزیدگان دوره های پیشین این جایزه است، مثبت ارزیابی کرد و گفت: اضافه شدن بخش برنده برندگان به پنجمین دوره جایزه ارغوان، سبب شده این دوره در قیاس با دوره‌های پیشین، تفاوت مثبتی داشته باشد.

وی افزود: ارزیابی روند پیشرفت برندگان چهار دوره قبلی جایزه و بررسی رشد کار آنان ، نتیجه مثبتی بود که با اضافه شدن این بخش مشخص شد. خوشبختانه از نظر من و دیگر همکاران شورای داوری، سطح داستان‌ها در بخش برنده برندگان بسیار بالا رفته است و این پیشرفت به صورت چشمگیری دیده می‌شود که همه داوران از این بابت بسیار خوشحال هستند.

این‌مترجم در ادامه گفت: واقعیت این است که آثار رسیده به بخش اصلی جایزه را ضعیف دیدم که این موضوع جای تامل و بررسی دارد. چراکه قبلا دست‌کم از نظر معیارهای شخصی من سطح کیفی داستان‌ها به این شکل نبود اما امسال این تفاوت در ارزیابی شخصی من محسوس بود.

پوری در پاسخ به این پرسش که جایزه «ارغوان» از زمان آغاز به کار تا امروز، چه‌قدر در میان جوانان علاقه‌مند به داستان‌نویسی شناخته شده، گفت: به دلیل ارتباطاتی که در کلاس‌های مختلف داستان‌نویسی و دوره های آموزشی متفاوت با جوانان دارم، می‌توانم با اطمینان بگویم هم اکنون نام «ارغوان» به عنوان یک جایزه داستان‌نویسی جا افتاده و این خوشحال‌کننده است.

این‌داستان‌نویس و مترجم در پاسخ به پرسشی درباره تداوم بخش «برنده برندگان» در دوره‌های بعدی این جایزه نیز گفت: درباره این موضوع شک دارم. بهتر است که این بخش هر چند سال یک بار در کنار بخش اصلی برگزار شود. برگزیدگان جایزه هم، هفته سوم خرداد معرفی می‌شوند.

کد خبر 5501148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha