۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۱:۱۵

پوتین:

توقیف میلیون ها تن گندم توسط روسیه در بنادر اوکراین دروغ است

توقیف میلیون ها تن گندم توسط روسیه در بنادر اوکراین دروغ است

پوتین می‌گوید این ادعا که روسیه غلات را در بنادر اوکراین مسدود می‌کند، «بی‌معنی» خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه روز جمعه گفت این ادعا مبنی بر اینکه روسیه از ارسال میلیون‌ها تن گندم و غلات از بنادر اوکراین جلوگیری می‌کند، صحت ندارد و دروغ است.

او در گفتگویی با تلویزیون Rossiya-1، هنگامی که از او خواسته شد در مورد این اظهارات اظهار نظر کند، گفت: «این گونه اداعاه تأسف بار است.»

رئیس جمهور روسیه همچنین در مورد حجم کالایی که گفته می‌شود در بنادر اوکراین سرگردان شده است، صحبت کرد و گفت: «سالانه حدود ۸۰۰ میلیون تن غلات و گندم در جهان تولید می‌شود. اکنون به ما می‌گویند که اوکراین آماده صادرات ۲۰ میلیون تن است. بیست میلیون تن در مقایسه با آنچه در جهان تولید می‌شود چیزی نیست. این مقدار فقط ۲.۵٪ است. همچنین این واقعیت را باید در نظر گرفت که گندم تنها ۲۰ درصد از کل حجم غذای جهان را تشکیل می‌دهد و ۲۰ میلیون تن گندم اوکراین ۰.۵ درصد از کل غذای جهان است که چندان هم تعیین کننده نیست.»

پوتین در ادامه گفت که صادرات واقعی کیف خیلی کمتر است، در حالی که مقامات آمریکایی می‌گویند که اوکراین می‌تواند حدود ۶ میلیون تن گندم صادر کند.

وی گفت: روسیه در سال زراعی جاری حدود ۳۷ میلیون تن غلات صادر خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه همچنین در ادامه گفت که کشورهای غربی مجموعه اشتباهاتی مرتکب شده اند که منجر به بحران غذایی شده است و اکنون آنها به دنبال شخص دیگری هستند تا تقصیر را به گردن آن بیاندازند و مسکو را مناسب‌ترین نامزد می‌دانند. وی خاطرنشان کرد: «شرکای ما خودشان اشتباهات زیادی کرده اند و اکنون به دنبال مقصر هستند و البته راحت ترین نامزد برای متهم کردن، روسیه است.»

پوتین یادآور شد که پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، اروپا و ایالات متحده اقداماتی را انجام داده اند که وضعیت در بخش مواد غذایی و کود تشدید شده است.

کد خبر 5506323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha