۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۳۹

زلنسکی: جاه طلبی روسیه از ورشو تا صوفیه امتداد دارد!

زلنسکی: جاه طلبی روسیه از ورشو تا صوفیه امتداد دارد!

رئیس جمهور اوکراین به منظور متقاعد کردن کشورهای اروپایی برای پیوستن به این اتحادیه، اتهاماتی غیر مستند را علیه روسیه مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس جمهور اوکراین معتقد است روسیه در پی جنگ با این کشور، قصد گسترش مرزهای خود فراتر از اوکراین را دارد.

«ولودیمیر زلنسکی» روز چهارشنبه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا به اوکراین اجازه دهند مسیر پیوستن به این اتحادیه را آغاز کند. رئیس جمهور اوکراین به هم پیمانان اروپایی خود هشدار داد جاه‌طلبی‌های ارضی روسیه از ورشو تا صوفیه امتداد دارد.

رئیس جمهور اوکراین در جریان سخنرانی ویدئویی خطاب به نمایندگان پارلمان چک بار از اتحادیه اروپا خواست تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین وضع کند.

زلنسکی بدون ارائه شواهدی مدعی شد: روسیه تنها به شهرهای ما (ماریوپل، سیویرودونتسک، خارکف و کیف) علاقه ندارد. در ادامه ادعاهای زلنسکی آمده است که همانند گذشته، حمله روسیه به اوکراین اولین گامی است که رهبری این کشور برای گشودن مسیر به سوی دیگر کشورها و تسخیر انسان‌های دیگر بدان نیاز دارد.

رئیس جمهور اوکراین با ذکر این مقدمه ادعایی، بار دیگر بحث عضویت کشورش در اتحادیه اروپا را پیش کشید و گفت در حال حاضراعطای وضعیت نامزدی به اوکراین، به معنای اثبات این مسئله است که اتحاد (کشورهای) اروپا واقعی است و ارزش‌های اروپایی واقعاً مؤثر بوده و تنها در اسناد نیامده است.

کد خبر 5515432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha