۵ تیر ۱۴۰۱، ۸:۲۳

پس از هفته ها نبرد سنگین؛

«سیویرودونتسک» به طور کامل به دست نیروهای روس افتاد

«سیویرودونتسک» به طور کامل به دست نیروهای روس افتاد

طرف های درگیر در اوکراین تایید کردند که کنترل کامل شهر راهبردی «سیویرودونتسک» در شرق اوکراین به دست نیروهای روسی افتاده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شهر راهبردی «سیویرودونتسک» در شرق اوکراین که در هفته‌های اخیر محل درگیری شدید بین نیروهای روسی و اوکراینی بود، به طور کامل به دست نیروهای روسی افتاد.

هر دو طرف درگیر این مسئله را تأیید کرده اند.

«اولکساندر استریوک» شهردار سیویرودونتسک در تلویزیون ملی اوکراین اعلام کرد: شهر اکنون تحت اشغال کامل روسیه است. آنها در تلاشند تا نظم مد نظر خود را در آنجا پیاده نمایند.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای این کشور کنترل کامل سیویرودونتسک و شهرک «بوریوسک» در نزدیکی آن را به دست گرفته اند.

اوکراین عقب نشینی خود از شهر را «خروج تاکتیکی» برای ادامه نبرد از زمین‌های مرتفع‌تر در «لیسیچانسک» در ساحل مقابل رودخانه «سیورسکی دونتس» عنوان کرد. نیروهای جمهوری خلق دونتسک گفته اند که نیروهای مسکو اکنون در حال حمله به لیسیچانسک هستند.

سقوط شهر سیویرودونتسک و افتادن آن به دست نیروهای روسی بزرگترین پیروزی روسیه از زمان تصرف شهر بندری «ماریوپل» در ماه گذشته بوده است. این مسئله موجب تأثیری عظیم در میدان جنگ در شرق اوکراین می‌شود چرا که پیشتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده بود که نتیجه نبرد در این شهر سرنوشت منطقه «دونباس» (شامل مناطق دونتسک و لوهانسک که روسیه استقلال آنها را به رسمیت شناخته) را رقم خواهد زد.

پیشتر منابع خبری اعلام کردند که علی رغم سیل کمک‌های نظامی و تسلیحاتی کشورهای غربی به اوکراین، نیروهای این کشور در نبرد سنگینی که در منطقه دونباس در شرق اوکراین جریان دارد و عمدتاً به نبرد توپخانه‌ها تبدیل شده است، نسبت به نیروهای روسی تسلیحات و مهمات کمتری دارند و متحمل شکست شده اند.

نیروهای روسی می‌توانند برای ساعت‌ها آتش سنگین و مداوم را ادامه دهند، اما نیروهای اوکراینی نمی‌توانند در سلاح یا مهمات با آنها برابری کنند و باید از مهمات خود با احتیاط بیشتری استفاده نمایند.

نیروهای روسی هم اکنون در حال حمله به شهر لیسیچانسک دومین شهر راهبردی در شرق اوکراین هستند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5523502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Shahin IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      سلام عالیه.روسیه بعدازدشهرباقیمانده دونباس باآتش سنگین ترکیبی به سمت خارکیف ورودخانه دنپیرو حمله کنه وبعدازاون به آودسا البته اگربتونه بیشتربه جلوبره وتانزدیکی خرسون ازبالاروتصرف کنه باخیال راحت میتونه ازپشت به اودسا حمله کنه باآتش سنگین ومحاصرش کنه وقتی نزدیک ساحل اودساروبمباران کنه وازپشت حمله کنه
      • علی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
        0 100
        خواستی بگی منم یه چیزایی بلدم
    • احمد IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 141
      پوتین مانند امریکا که به ویتنام حمله کرده بود مرتکب خطا می شود و دیر یا زود مفتضحانه از انجا عقب نشینی خواهد کرد . این دیوانه دنیا را به فلاکت کشانده.
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      199 1
      ایول روسیه، هیمنه آمریکا وغرب پوشالیست حمله کنید تا روحیه دارین، وبالعکس اونها روحیه ندارن بکوبید، فقط به دلیل اینکه آمریکای جنایتکا ر حمایتش می کنه بزنید بترکونید
    • AE ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      124 1
      بزودی جناب ریس جمهور اوکراین مثل جناب اشرف غنی فرار می‌کند
    • نشناس IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      2 149
      قرار بود تو چهل و هشت ساعت همه اوکراین رو بگیرن اینکه بعد از ماه ها جنگ یک شهر راهبردی رو تصرف کردن برای ارتشی که ادعا میکنه ابر قدرت دنیاست خیلی افت داره