۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰

واردات طلا از روسیه هم تحریم می‌شود

واردات طلا از روسیه هم تحریم می‌شود

در ادامه سلسله تحریم‌های کشورهای غربی علیه مسکو، دولت انگلیس می‌گوید همراه با سه کشور دیگر واردات طلا از روسیه را ممنوع اعلام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت انگلیس روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا، ژاپن، کانادا و انگلیس در ادامه تلاش‌ها برای افزایش تحریم‌ها علیه مسکو به خاطر تهاجم نظامی علیه اوکراین، واردات جدید طلا از روسیه را ممنوع خواهند کرد.

این بیانیه که در آستانه نشست سران گروه هفت صادر شده تأکید می‌کند «این ممنوعیت به‌زودی اجرایی خواهد شد و شامل طلای بازیافتی و تازه استخراج شده است و محموله‌های طلایی که پیش از این از روسیه خارج شده‌اند را در برنمی‌گیرد.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده «روسیه پارسال نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار طلا صادر کرده و روس‌های ثروتمند اخیراً برای کاهش اثرات تحریم‌های غرب اقدام به خرید شمش طلا کرده‌اند.»

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس هم در بیانیه‌ای جداگانه گفته «اقدامات (تحریمی) که امروز اعلام کردیم، مستقیم اولیگارشهای روس و قلب ماشین جنگی پوتین را هدف قرار می‌دهد. ما باید پوتین را از منابع مالی‌اش محروم کنیم. انگلیس و متحدان ما دقیقاً دارند همین کار را انجام می‌دهند.»

نشست سالانه سران کشورهای موسوم به گروه هفت (G۷) از امروز تا سه‌شنبه در آلمان برگزار می‌شود؛ بنا بر اعلام رویترز افزایش فشارها علیه مسکو و گفت‌وگو درباره الزام کشورهای غربی به تعیین سقف واردات نفت از روسیه از مهمترین محورهای این نشست خواهد بود.

از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی برای توقف پیشروی‌های ارتش روسیه، همزمان با ارسال تجهیزات نظامی پیشرفته به ارتش اوکراین، اقدامات تحریمی و تحرکات سیاسی علیه مسکو را روزبه‌روز افزایش می‌دهند.

کد خبر 5523851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha