۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۰

هئیت اعزامی به جمهوری خلق دونتسک گزارش داد؛

نزدیک به ۲۰۰ غیرنظامی در حملات ارتش اوکراین به مناطق شرقی کشته شد

نزدیک به ۲۰۰ غیرنظامی در حملات ارتش اوکراین به مناطق شرقی کشته شد

گزارشهای جدید نشان می‌دهد در حملات مداوم نیروهای نظامی اوکراین به منطقه دونباس، تاکنون صدها غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، هئیت اعزامی به جمهوری خلق دونتسک، در شرق اوکراین روز یکشنبه به «مرکز مشترک کنترل و هماهنگی آتش‌بس» گزارش داد از آغاز درگیری‌ها، ۱۹۹ غیرنظامی از جمله ۱۲ کودک در حملات توپخانه‌ای ارتش اوکراین به قلمرو جمهوری خلق دونتسک، کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در این بازه ۱۳۰ روزه جنگ، ارتش اوکراین ۵ هزار حمله موشکی به نقاط مختلف جمهوری خلق دونتسک انجام داده که در نتیجه آن ۲۳۷۱ نفر از جمله ۱۴۸ کودک زخمی شدند.

بنا بر این گزارش «در این چند ماهه درگیری‌ها، حملات ارتش اوکراین به ۴۹۲۷ خانه، ۱۰۶۴ اماکن و زیرساختهای مدنی، از جمله ۲۰۲ نهاد آموزشی، ۶۴ درمانگاه، ۳۷۸ اماکن اجتماعی، ۳۸۹خطوط انتقال گاز، لوله‌کشی آب و شبکه برق صدمه وارد کردند».

از ۱۷ فوریه تنشها و درگیری‌ها در منطقه دنباس در شرق اوکراین بین جدایی‌طلبان و ارتش اوکراین تشدید شد و در ماه‌های اخیر بمباران گسترده ارتش اوکراین زیرساختهای این منطقه را هدف قرار داده و تلفات غیرنظامی‌ها افزایش یافته است.

استانهای «دونتسک» و «لوهانسک» بخش زیادی از منطقه دنباس را تشکیل می‌دهند. ولادیمیر پوتین در ۲۱ فوریه حاکمیت و اعلام خودمختاری «جمهوری خلق دونتسک» و «جمهوری خلق لوهانسک» از دولت مرکزی اوکراین را به رسمیت شناخت و توافق دوستی و همکاری دوجانبه با سران این مناطق امضا کرد.

رئیس‌جمهور روسیه در ۲۴ فوریه در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد در پاسخ به درخواست کمک سران جمهوری‌های دونباس (برای مقابله با حملات ارتش اوکراین)، عملیات ویژه نظامی در خاک اوکراین را آغاز می‌کند.

منطق شرق اوکراین روس‌تبار هستند و سالهاست که هدف حملات مداوم ارتش دولت مرکزی اوکراین هستند.

کد خبر 5524156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha