۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۸:۱۳

به بهانه عملیات ویژه مسکو در کی‌یف؛

اوکراین توافقات مربوط به «امنیت هسته‌ای» با روسیه را تعلیق کرد

اوکراین توافقات مربوط به «امنیت هسته‌ای» با روسیه را تعلیق کرد

سازمان بازرسی تنظیم مقررات هسته ای دولت اوکراین امروز از لغو توافقات مربوط به «امنیت هسته‌ای» با روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه ایندیا بلومز، سازمان بازرسی تنظیم مقررات هسته ای دولت اوکراین امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به بهانه عملیات ویژه نظامی روسیه، توافق های بین المللی مربوط به همکاری دو کشور در زمینه امنیت هسته‌ ای را تعلیق کرده است.

در بیانیه سازمان بازرسی تنظیم مقررات هسته ای اوکراین در این باره آمده است: بازرسی نظارت دولتی تعدادی از توافقات با روسیه در زمینه امنیت هسته ای را فسخ می کند.

به گزارش این وبگاه، اسناد مورد بحث توافقنامه هایی هستند که در زمینه همکاری میان وزارت حفظ محیط زیست و امنیت هسته ای کشور اوکراین با اداره نظارت فدرال روسیه پیرامون ایمنی هسته ای و پرتویی در ۱۹ سپتامبر سال ۱۹۹۶ در وین امضاء شده بود.

این درحالیست که روسیه تا کنون به این خبر واکنشی نشان نداده است.

در همین ارتباط، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که کشورهای غربی تمایلی به پاسخگویی به سوالات روسیه در مورد مزدوران خود در اوکراین ندارند.

زاخارووا در گفتگویی تاکید کرده بود: همانطور که سفیر روسیه در لندن هم گفت، آنها [کشورهای غربی] چیزهای تحریک آمیز و احمقانه می‌نویسند. آنها نمی‌خواهند به سوالی که ما درباره فعالیت‌های آنها داریم، پاسخ دهند. غرب تمام تلاش خود را برای ادامه درگیری و جنگ در اوکراین تا زمانی که ممکن است انجام می‌دهد و آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ کنند تا درگیری در اوکراین تا زمانی که ممکن است ادامه یابد.

کد خبر 5525094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha