۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۳۸

درخواست قانونگذاران آمریکا از بایدن؛

به ترکیه جنگنده اف ۱۶ نفروشید

به ترکیه جنگنده اف ۱۶ نفروشید

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا از رئیس جمهوری این کشور خواستند که فروش جنگنده های اف ۱۶ به ترکیه را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو ارمنستان، سی و پنج قانونگذار کنگره آمریکا در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور خواستار توقف فروش جنگنده‌های اف ۱۶ و کیت‌های به روزرسان به ترکیه شدند.

در نامه نمایندگان به بایدن آمده است: نیروهای مورد حمایت ترکیه و آنکارا از تسلیحات و قطعات ساخت آمریکا برای ارتکاب جنایات جنگی از جمله بمباران هدفمند اهداف غیرنظامی مانند بیمارستان‌ها و مدارس در عراق، سوریه و قره باغ استفاده کرده اند.

در بخش دیگر بیانیه آمده است: آنها همچنین بارها برای نقض قلمرو حاکمیت متحدان و شرکای ناتو مانند یونان و قبرس استفاده شده اند و سابقه نشان می‌دهد که اگر به تلاش‌های رئیس جمهور ترکیه و تلاش‌های او برای تضعیف اتحاد ناتو پاداش دهیم، رفتار خود را تغییر نخواهد داد.

همچنین امضاءکنندگان نامه مذکور در نامه خود، نگرانی عمیق از فروش جنگنده اف -۱۶ به ترکیه را ابراز داشتند.

چندی پیش نیز تعدادی از نمایندگان مجلس آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور درباره گزارش‌های اخیر مبنی بر اینکه ترکیه احتمال دارد تعداد ۴۰ فروند جنگنده جدید «اف -۱۶ اس» (F-۱۶s) را خریداری کند، ابراز نگرانی شدید کردند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5534574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      1 0
      مخالفت نمایندگان امریکا با بایدن برای جلوگیری از فروش f16 بیشتر برای بالا بردن قیمت است تا اینکه بهفکر یونان وقبرس وسوریه باشد