۱۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۱

در پی تشدید بحران انرژی قاره سبز؛

فرانسه: اروپا آماده زمستان بدون گاز روسیه شود

فرانسه: اروپا آماده زمستان بدون گاز روسیه شود

وزیر دارایی فرانسه معتقد است اروپا باید برای محتمل ترین سناریوی این روزها یعنی قطع کامل گاز از روسیه آماده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر دارایی فرانسه هشدار داد که اروپا باید خود را برای شرایط بدون گاز روسیه آماده کند.

«برونو لومر» امروز یکشنبه در یک کنفرانس اقتصادی در جنوب این کشور، هشدار داد که اروپا باید آماده قطع کامل گاز روسیه شود.

این مقام دولت فرانسه، توقف کامل تحویل گاز روسیه به اروپا را محتمل‌ترین سناریو پیش روی کشورهای این قاره دانست و گفت: فرانسه باید در مصرف انرژی خود دقت کند، ذخایر گاز ایجاد کند، تشریفات اداری را در جهت سرعت بخشی به توسعه انرژی های تجدیدپذیر کاهش دهد و برنامه خود را برای ساخت رآکتورهای هسته ای جدید تسریع بخشد.

پیش از این نیز رئیس آژانس بین‌المللی انرژی ماه گذشته به روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید خود را برای این واقعیت آماده کند که روسیه ممکن است تا زمستان عرضه گاز را به طور کامل قطع کند.

این مقام اروپایی تاکید کرد: در صورت قطع کامل گاز روسیه، اروپا باید آماده باشد. هر چه به فصل زمستان نزدیک تر می شویم، اهداف روسیه را بیشتر درک می کنیم.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، اتحادیه اروپا تنها در سال گذشته میلادی، ۱۵۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از روسیه وارد کرده است که این رقم معادل ۴۵ درصد از واردات این اتحادیه و ۴۰ درصد از کل مصرف آن را تشکیل می دهد.

کد خبر 5535045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      1 5
      اروپا بجای اینکه مانع تراشی در اجرای برجام کند، معقولانه هست که از بایدن پیر و معتاد بخواهند که در اسرع وقت تمامی شروط ایران را بپذیرد و به تمامی خواسته های ایران بدون چون و چرا گردن نهد و برجام را امضاء کند تا نفت ایران وارد بازار اروپا شود،قبل از اینکه کار بر مردم اروپا سخت شود.
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      4 4
      حق شما همینه چون پررو و بی ادب هستید چطوری حق ایران را کوفت میکنید بی غیرت ها
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      3 4
      حق شما همینه چون پررو و بی ادب هستید چطوری حق ایران را کوفت میکنید بی غیرت ها
    • علی IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      2 5
      ذوقوا فتنتکم هذا الذی کنتم به تستعجلون اگه خدائی باشه_که هست_ ما هم باید روزهای سخت فتنه گران را ببینیم لا مصبا به هیچ صراطی مستقیم نیستند از هم‌جنس‌گرایی و باشگاههای شبانه و توزیع مهندسی شده مواد مخدر و تحدید و تهدید مسلمانان و اسلام ستیزی و کاریکاتوریست هاشون و......خلاصه روی همه اقوام انبیا را رو
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      2 4
      منتظر ماه نوامبر ۲۰۲۲ باشد که شروع کار هست ما نیروی کار هیزم شکننانی هستیم که به شما کمک خواهیم کرد البته اگه بار دیگر با شورش ویرانگر " بینوایان " مواجه نباشید در حکومت مانده باشید، باشه؟
    • لویزانی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      0 0
      المان در شرایط یکه بزرگترین سرمایه دار اقتصادیش من هستم و اساسا ۴۵ درصد المان را در اختیار دارم منو. نمیپذیره خیلی عجیبه این یعنی قطع روابط یعنی تا سال ۱۹۹۵ به عقب رفتن یعنی نابودی اتحاد اروپا و واحد پولی شون خروج من از اتحادیه اروپا یعنی چی حتی حاضر نمی‌شوند صحب کنیم ‌‌‌‌‌‌باش هر طور راحتید
      • محمد IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
        0 0
        داروها ت راخوردی ا
      • محمد IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
        0 0
        داروها ت راخوردی ا
      • ایلان ماسک IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
        3 0
        داداش منم ایلان ماسک هستم این بی شرفها تو آمریکا هم قدر منو نمیدونن. نصف آمریکا ماله منه میخوام بفروشم بیام سمت چهارمحال بختیاری یه تیکه زمین بگیرم هویج بکارم
    • نازار IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 1
      خوبتون میشه ایشالا همتون از سرما بمیرین کافرای بی دین عوضی!!!
      • IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
        0 0
        متحجر