۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان:

فاز اول مطالعات طرح «مهدی‌شهر قطب دامپروری» ۶۰درصد پیشرفت دارد

فاز اول مطالعات طرح «مهدی‌شهر قطب دامپروری» ۶۰درصد پیشرفت دارد

سمنان- رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از پیشرفت ۶۰ درصدی فاز اول مطالعات علمی طرح ملی قطب دامپروری مهدی‌شهر خبر داد و گفت: هفت کارگروه برای این مصوبه سفر رئیسی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی منصفی راد ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به میزبانی جهاد دانشگاهی سمنان ضمن اشاره به اینکه طرح مطرح شدن مهدی شهر به مثابه قطب دامپروری استان سمنان در زمره مصوبات سفر رئیس جمهور به استان است، بیان کرد: این مصوبه به صورت جدی در مجموعه جهاد دانشگاهی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فاز اول مطالعات طرح «مهدی‌شهر قطب دامپروری »۶۰ درصد پیشرفت دارد، افزود: فاز اول مطالعات علمی این طرح ملی از چند ماه گذشته آغاز شده و تا چند ماه آینده به پایان می‌رسد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه عملیات مکان‌یابی نقاط مستعد ایجاد مجتمع‌های دامپروری آغاز می‌شود، بیان کرد: مطالعات علمی طرح ملی قطب دامپروری مهدی‌شهر در هفت کارگروه تخصصی در معاونت پژوهشی این نهاد برای پیشبرد مطالعات پروژه ملی ایجاد قطب دامپروری کشور در مهدی‌شهر انجام شده است.

منصفی راد افزود: در همین راستا تفاهم نامه همکاری با پژوهشگاه رویان و صدور مجوز و موافقت اصلی مرکز به نژاد دامی و اصلاح نژاد دام سبک جهاد دانشگاهی استان سمنان با پیگیری در دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور در حال انجام است.

کد خبر 5535599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha