۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴

مدیرکل دامپزشکی کردستان:

۲۰۰ رأس گوسفند در روستای مشیرآباد قروه تلف شدند

۲۰۰ رأس گوسفند در روستای مشیرآباد قروه تلف شدند

قروه-مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: ۲۰۰ رأس گوسفند متعلق به سه دامدار روستای مشیرآباد قروه روز گذشته تلف شده اند و دلایل این حادثه در دست بررسی است.

مجتبی ورمقانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هم اکنون سه میلیون و ۴۸۹ هزار واحد دامی در کردستان وجود دارد و هفت هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار نیز در این بخش مشغول به کار هستند.

وی افزود: جمعیت بز و بزغاله در استان ۲۵۵ هزار رأس، جمعیت گاو و گوساله ۱۸۵ هزار رأس و گوسفند و بره هم بیش از یک میلیون و ۹۳۷ هزار رأس است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان اعلام کرد: پس از اطلاع از تلف شدن گوسفندان در روستای مشیر آباد قروه، اکیپ‌های دامپزشکی بلافاصله به محل اعزام و از لاشه دام‌ها نمونه برداری کردند.

ورمقانی افزود: شواهد اولیه حاکی از مسمومیت دام هاست و ادعا می‌شود که گوسفندان پس از مصرف آب از آبشخور موجود در روستا مسموم و تلف شده اند اما در همان روز چند گله دام دیگر پیش از گله تلف شده، از آن آب استفاده کرده و مشکلی برای آن دام‌ها پیش نیامده است.

وی اعلام کرد: نمونه‌های گرفته شده از این دام‌های تلف شده، به آزمایشگاه سم شناسی تهران ارسال شده و پیگیر هستیم تا هر چه سریع‌تر نتیجه آن دریافت شود.

کد خبر 5539568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha