۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۴

به میزبانی گرجستان در تفلیس؛

وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفتگو کردند

وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفتگو کردند

وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان به میزبانی گرجستان در تفلیس گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آپا، گرجستان امروز شنبه از میزبانی نشست وزرای خارجه کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان در پایتخت این کشور خبر داد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «آرارات میرزویان» (Ararat Mirzoyan) وزیر خارجه ارمنستان و «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در نشستی که میزبانی آن را «ایلیا دارچیاشویلی» وزیر خارجه گرجستان برعهده داشت، در تفلیس شرکت کردند.

وزیر خارجه گرجستان در این خصوص اعلام کرد: امروز، روز خاصی در گرجستان است چرا که تفلیس میزبان گفتگوی مهمی است که بین دو همسایه اش آغاز شده است.

«ایلیا دارچیاشویلی» در این باره اضافه کرد که رایزنی ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از اهمیت خاص برخوردار است؛ زیرا در نتیجه تلاش های مشترک آنها خواهان حصول صلح و امنیت در تمام نقاط منطقه هستند.

وزیر خارجه گرجستان اضافه کرد: مایلم از همتایانم به خاطر اعتمادشان تشکر ویژه ای کنم، اعتماد آنها به دولت ما نیز بسیار مهم است. علاوه بر این، برگزاری گفتگوی مذکور در تفلیس گرجستان بسیار حیاتی است. تفلیس برای قرن ها همیشه جایی بوده که تصمیمات مهمی در آن اتخاذ شده است.

این در حالیست که باکو و ایروان در مقاطع زمانی مختلفی یکدیگر را به نقض آتش بس در خطوط مرزی متهم کرده اند.

دور جدید درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ که از ششم مهر ماه ۹۹ آغاز شده بود، در آبان ماه همان سال با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود.

کد خبر 5539752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha