هادی العامری بستن مرز عراق و ترکیه را خواستار شد

هادی العامری بستن مرز عراق و ترکیه را خواستار شد

رئیس ائتلاف الفتح عراق در واکنش به حمله ترکیه به شمال این کشور، بستن فوری مرز عراق با ترکیه را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق بمباران شمال این کشور از سوی ترکیه را محکوم کرد و خواستار بستن فوری مرز عراق و ترکیه شد.

در بیانیه «هادی العامری» آمده است: بمباران یکی از مراکز گردشگری در شهر زاخو را که به شهادت و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر گردید و در میان قربانیان اجساد پاره پاره کودکان هم وجود دارد، به شدت محکوم می‌کنیم.

رئیس ائتلاف الفتح عراق این اقدام را ادامه تجاوزات مستمر ترکیه علیه عراق برشمرد و افزود: ترکیه در تجاوز خود از طریق حملات هوایی و بمباران توپخانه ای و عملیات زمینی نیروهایش در عمق خاک عراق که همواره به برجاماندن ده‌ها قربانی غیرنظامی به شکل روزانه منجر می‌گردد، از حد گذشته است. ما در مقابل این اقدام تجاوزکارانه و توسعه طلبانه به محکومیت این جنایات اکتفا نمی کنیم بلکه باید موضع گیری ملی برای حمایت از کشور و حاکمیت آن و جان مردم در مقابل حملات ترکیه اتخاذ شود.

این بیانیه می افزاید: ما از دولت می خواهیم که مرز با ترکیه را فوراً بسته و فعالیت شرکت های ترکیه در عراق را متوقف نماید. هرگونه سستی از سوی دولت عراق برای اتخاذ اقدامات بازدارنده مقابل تجاوز و حفاظت از مردم را کوتاهی و شراکت در این تجاوز می دانیم.

العامری ادامه داد: ما تاکید می کنیم هر کس که سکوت پیشه کند و این جنایت ننگین را نادیده بگیرد یا سعی بر توجیه آن داشته باشد شریک تجاوزکاران قاتل است و در حق میهن و مردمش مرتکب خیانت نابخشودنی می شود.

لازم به ذکر است که وزارت خارجه عراق حمله توپخانه ای ارتش ترکیه به یک منطقه گردشگری در شمال این کشور را به شدت محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت بغداد دانست.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای افزود: چنین مواضع و اقداماتی نقض حاکمیت عراق و تهدیدی علیه شهروندان است و چنین تجاوزی در حقیقت امنیت و ثبات ملت عراق را نشانه گرفته است.

در این بیانیه آمده است: ما این تجاوز که مخالف قوانین بین المللی است را به شدت محکوم می‌کنیم و از مصطفی الکاظمی نخست وزیر می‌خواهیم که یک کمیته حقیقت یاب به ریاست فواد حسین وزیر امور خارجه در این خصوص تشکیل دهد تا جزئیات دقیق این جنایت روشن شود.

کد خبر 5543366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha