کره جنوبی خبر داد:

احتمال انجام هفتمین آزمایش هسته ای کره شمالی

احتمال انجام هفتمین آزمایش هسته ای کره شمالی

کره جنوبی از احتمال انجام آزمایش هسته‌ای جدید در روزهای آینده توسط کره شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «کوون یانگ سه»، وزیر اتحاد کره جنوبی روز سه شنبه گفت، کره شمالی ممکن است در روزهای پیش رو به مناسبت سالگرد امضای آتش بس جنگ کره، آزمایش هسته‌ای جدیدی انجام دهد.

این مقام کره جنوبی به رایدو سی بی اس گفت: «تا آنجا که من می دانم، آماده سازی برای انجام آزمایش هسته‌ای اکنون کامل شده است… این احتمال وجود دارد که کره شمالی در ۲۷ ژوئیه آزمایش هسته‌ای انجام دهد. همچنین [پیونگ یانگ] ممکن است مدتی بعد آن را انجام دهد یا شاید هم انجام ندهد.»

این مقام مسئول کره‌ای در اواخر ژوئن نیز ادعای مشابهی را مطرح کرده و اظهار داشته بود که پیونگ یانگ تمام مقدمات آزمایش هسته‌ای را تکمیل کرده است و منتظر زمان مناسب برای انجام آزمایش هسته‌ای است.

دیگر مقامات ارشد کره جنوبی، از جمله «وون اینچول»، رئیس سابق ستاد مشترک نیز قبلاً نظرات کوون را تکرار کرده و گفته بودند که ممکن است پیونگ یانگ آزمایش هسته‌ای را به دلیل فصل مرطوب در شبه جزیره علیرغم آمادگی فنی برای پرتاب به تعویق انداخته باشد.

در ماه‌های اخیر، کره جنوبی بارها به آمادگی کره شمالی برای هفتمین آزمایش هسته‌ای اشاره کرده است. به نظر می‌رسد ۲۷ ژوئیه به دلیل نمادین بودن آن، زمان احتمالی انجام آزمایش هسته‌ای باشد، زیرا این تاریخ شصت و نهمین سالگرد توافق آتش بس دو کره است که به جنگ بین پیونگ یانگ و سئول در ۱۹۵۰-۱۹۵۳ پایان داد. کره شمالی روز ۲۷ ژوئیه را به عنوان یک جشن ملی به نام روز پیروزی در جنگ بزرگ آزادی میهن نامگذاری کرده است.

کد خبر 5548277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهران IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
      0 0
      عجب