۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۶

کرملین:

روسیه به طور کامل در کنار صربستان ایستاده است

روسیه به طور کامل در کنار صربستان ایستاده است

دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در بیانیه ای اعلام کرد: مسکو به طور کامل در کنار صربستان ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: حقوق صرب ها در جریان حل و فصل مناقشه در کوزوو باید تضمین شود.

بر اساس اعلام این رسانه، تنش‌ ها در خصوص موضوع کوزوو پس از آن افزایش یافت که مقامات این کشور تلاش کردند صرب‌ هایی که وارد این جمهوری خود خوانده می‌شوند را مجبور کنند تا اسناد موقت دریافت کرده و پلاک‌ های صربستانی خود را با پلاک‌ های صادر شده توسط کوزوو جایگزین کنند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این باره اعلام کرد که مسکو به طور کامل در کنار صربستان در مناقشه آشکار با جمهوری خودخوانده کوزوو می ایستد و اصرار دارد که حقوق صرب ها باید در حل این مناقشه تضمین شود.

در بیانیه صادره از سوی پسکوف در این خصوص آمده است: ما در کنار صرب های ساکن کوزوو هستیم. ما معتقدیم که (خواسته های مقامات کوزوو) کاملاً بی اساس است.

شامگاه یکشنبه رسانه‌ ها از درگیری نیروهای مرزی صربستان و کوزوو خبر دادند؛ اما ساعاتی بعد مقامات صربستان و کوزوو این درگیری را تکذیب کردند. تنش بین صربستان و کوزوو دیروز یکشنبه پس از اجرای قانون جدید کوزوو درباره رفت و آمد وسایل نقلیه با پلاک صربستان و اعمال محدودیت بر آنها تشدید شد.

بعد از درخواست سفارت آمریکا، مقامات منطقه کوزوو بامداد دوشنبه اعلام کردند قانون ممنوعیت ورود افراد با پلاک‌ ها و اسناد صربستانی به کوزوو تا یک ماه دیگر (اول سپتامبر) به تعویق افتاده است. مقامات کوزوو پیش از این اعلام کرده بودند که این قانون از اول ماه آگوست (امروز) اجرایی می‌ شود.

کوزوو که عمدتاً آلبانیایی‌ ها ساکن آن هستند، در سال ۱۹۹۹ از صربستان جدا شد و در سال ۲۰۰۸ استقلال خود را اعلام کرد. آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان و ترکیه، و برخی کشورهای دیگر استقلال کوزوو را به رسمیت شناخته‌ اند، اما صربستان، همچنان کوزوو را استانی خودمختار و تحت حاکمیت خود می‌ داند.

کد خبر 5553327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha