۲۷ مرداد ۱۴۰۱، ۴:۴۸

استولتنبرگ خواستار شد؛

ناتو خواستار خویشتنداری صربستان و کوزوو شد

ناتو خواستار خویشتنداری صربستان و کوزوو شد

دبیرکل ناتو صربستان و کوزوو را به خویشتنداری و جلوگیری از تشدید تنش ها دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دبیرکل ناتو کوزوو و صربستان را به خویشتنداری و جلوگیری از تنش‌های جدید دعوت کرد.

بر اساس این گزارش، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در گفتگو با خبرنگاران پس از دیدار با الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان در بروکسل گفت گفت: تمام طرف‌ها را به خویشتنداری و اجتناب از خشونت دعوت می‌کنم.

وی افزود: ناتو از نزدیک بر اوضاع نظارت دارد. نیروهای صلح بان ما همچنان بر اجرای مأموریت سازمان ملل تمرکز دارند و آماده مداخله در اوضاع در صورت به خطر افتادن ثبات در این منطقه هستند.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که جوزف بورل مسئول سیاست خارجی این اتحادیه با رئیس جمهور صربستان و نخست وزیر کوزوو در بروکسل دیدار و رایزنی خواهد کرد.

تنش بین صربستان و کوزوو پس از اجرای قانون جدید کوزوو درباره رفت و آمد وسایل نقلیه با پلاک صربستان و اعمال محدودیت بر آنها تشدید شد.

بعد از درخواست سفارت آمریکا، مقامات منطقه کوزوو اعلام کردند قانون ممنوعیت ورود افراد با پلاک‌ها و اسناد صربستانی به کوزوو تا یک ماه دیگر (اول سپتامبر) به تعویق افتاده است. مقامات کوزوو پیش از این اعلام کرده بودند که این قانون از اول ماه آگوست اجرایی می‌شود.

لازم به ذکر است که کوزوو که عمدتاً آلبانیایی ها ساکن آن هستند، در سال ۱۹۹۹ از صربستان جدا شد و در سال ۲۰۰۸ استقلال خود را اعلام کرد. آمریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان و ترکیه، و برخی کشورهای دیگر استقلال کوزوو را به رسمیت شناخته اند، اما صربستان، همچنان کوزوو را استانی خودمختار و تحت حاکمیت خود می‌داند.

کد خبر 5566141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بهلول IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 0
      بلاخره یک روز صربها پایتخت های اروپایی را بمباران خواهند کرد به انتقام بمباران یوگسلاوی سابق توسط غرب