۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۸

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

جمعیت و فرزندآوری تکلیف ملی و شرعی است

جمعیت و فرزندآوری تکلیف ملی و شرعی است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، از مدیران سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواست همه تلاش‌های خود در امر جمعیت و فرزندآوری را به عنوان یک تکلیف ملی و شرعی، به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمال حیدری، عصر دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ در کارگروه آموزشی مدیران سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: به دلیل مقابله و مبارزه دو سال و نیم با کووید ۱۹ بسیاری از برنامه‌ها در امر بهداشت کمرنگ و سبب ایجاد فاصله ما با مردم شد.

وی از مدیران سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواست تا با انرژی و برنامه‌های جدید و کاربردی و برنامه‌ریزی دقیق بار دیگر بخش بهداشت را به جایگاه گذشته خود برگردانند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، کمبود نیروی انسانی و برخی امکانات را از موانع بر سر راه اعتلای بهداشت خانواده عنوان و اذعان کرد: باید بخش خصوصی را در امر بهداشت به کار بگیریم.

حیدری با بیان اینکه بهداشت خانواده باید مجدداً پررنگ شود، گفت: نیاز است بسیاری از روش‌ها در بحث آموزش مخاطب، مراقبت‌ها و مداخلات بازنگری شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، با تاکید بر اینکه در بحث جوانان و نوجوانان باید اهتمام بیشتری به خرج بدهیم، تصریح کرد: بهترین عمر یک جوان در مدرسه در اختیار ما هست و رویکرد آموزش و پرورش هم در جهت همکاری در این زمینه است.

حیدری از مدیران سلامت خانواده دانشگاه‌های سراسر کشور خواست تا اقدامات ویژه‌ای در بخش سالمندی صورت دهند چرا که باید سالمند سالم را به جامعه تحویل داد.

وی با اشاره به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، بیان کرد: جمعیت و فرزندآوری به عنوان یک تکلیف ملی و شرعی برای ما و یک بحث بسیار مهم برای کشور است چراکه خواب‌های پلیدی در این امر برای کشور دیده شده است.

کد خبر 5553448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
      0 0
      وزیرمحترم بهداشت،خواب پلیددیده نشده،واسه فرزندآوری هزینه میخواد،که مطلقا نداریم،باهفتونیم میلیون درآمد بادوتابچه نمیشه زندگی کرد چه برسد به فرزندسوم
    • ترابیان IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      شما دکتر ها که بر خلاف همه جای دنیا و کشورهای پیشرفته دریافتی های میلیاردی دارید داری تک فرزندی هستید بعد برای حقوق بگیر که ۱۰ درصد به حقوقش اضافه کردید نسخه می پیچید شرم کنید هم پول ویزیت می گیرید و هم پول دیدن آزمایش حرامتان باشد
    • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      مهار تورم و وضعیت بسامان اقتصادی هم وظیفه شرعی است از جانب حکومت ،شکم گشنه که نباید تولید مثل کند باید برای بقای خودش بجنگد ،متوجه شدید
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      هزینه های نازایی خیلی زیاد به اونا رسیدگی کنین تا صاحب فرزند بشیم
    • فرهنگ IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      آقای وزیر مثل اینکه شما خواب هستید ویا خود را به خواب زدید که الان ما رتبهاول الافی جوانان در دنیا هستیم شما اول برای این جوانان کار و مسکن و دیگر وسایل اولیه زندگی را فراهم نمایید بعدتوقع زاد و ولد داشته باشید .
    • فرهنگ IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      آقای وزیر مثل اینکه شما خواب هستید ویا خود را به خواب زدید که الان ما رتبهاول الافی جوانان در دنیا هستیم شما اول برای این جوانان کار و مسکن و دیگر وسایل اولیه زندگی را فراهم نمایید بعدتوقع زاد و ولد داشته باشید .
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      اقای مثلا مسئول فرزند آوری تو نونش رو می دی ؟ همه مثل تو نون مفت و رانت ندارن که راحت زندگی کنن شما و۱ع بیمارستان ها و مطب ها و دادو داروخانه رو درست کن ، و۱ع معیشت مردم رو درست کن ، مردم خودشون می دونن چه کار کنن
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
      0 0
      جناب آقای معاون محترم هیچکس جز خودتان خواب پلیدی برای کشور ندیده است توهم شما دارید با کدام در آمد با کدام اقتصاد فرزند بیاریم من 6 تا بچه دارم هیچ آینده ای ندارند ما مایه عبرت نسل جدیدیم