پکن مجددا درباره سفر پلوسی به تایوان هشدار داد

پکن مجددا درباره سفر پلوسی به تایوان هشدار داد

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد نسبت به عواقب سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد مجدداً درباره سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان هشدار داد.

بر اساس این گزارش، چانگ چون با بیان اینکه این سفر در صورت انجام به روابط پکن-واشنگتن ضربه خواهد زد، تاکید کرد که آمریکا باید عواقب چنین اقدامی را درک کند.

وی افزود: تایوان بخش جدایی ناپذیر از چین است و موضوع تمامیت ارضی، خط قرمز است.

نماینده دائم چین گفت: به کسی اجازه نمی‌دهیم از این خط قرمز عبور کند و با هرگونه گرایشات جدایی طلبانه در تایوان و دخالت در امور داخلی چین مخالفیم.

«تینگ‌تینگ لیو»، خبرنگار شبکه «TVBs» تایوان پیش از این با انتشار پیامی در توئیتر خود مدعی شده بود که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فردا شب (سه‌شنبه) وارد تایوان خواهد شد. وی مدعی شد این خبر را به نقل از «منابع آگاه» منتشر می‌کند.

این خبرنگار تایوانی در حالی مدعی سفر پلوسی به تایوان شده که دیروز دفتر نانسی پلوسی بیانیه‌ای درباره سفر او به کشورهای آسیای شرقی منتشر کرد. طبق این بیانیه، نانسی پلوسی به همراه هیئت همراه به کشورهای سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن سفر خواهد کرد. در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به سفر این هیئت آمریکایی به تایوان نشده است.

دور تازه تنش‌ها بین واشنگتن و پکن از چند روز پیش و با اعلام خبرِ تصمیم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای سفر به جزیره خودمختار تایوان آغاز شد.

روز جمعه همزمان با اعلام آغاز سفر هیئت آمریکایی به کشورهای شرق آسیا و احتمال سفر اعضای این هیئت به جزیره تایوان، نیروهای مسلح چین رزمایش دریایی خود را در دریای جنوبی چین و سواحل استان «گوانگ‌دونگ» آغاز کردند.

کد خبر 5553626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha