۲۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸

شریعتی در صحن مجلس:

دولت باید گزارش تحریم‌های لغو شده را به مجلس ارائه کند

دولت باید گزارش تحریم‌های لغو شده را به مجلس ارائه کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ملاک مجلس در مواجهه با گزارش دولت و مذاکرات هسته‌ای، لغو کامل تحریم‌ها است و دولت باید گزارش تحریم‌های لغو شده را به مجلس ارائه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مالک شریعتی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، گفت: در ماجرای سلمان رشدی به فتوای امام خمینی (ره) تلاش می‌شود آن را رسماً به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهند که صحت ندارد و هر چند ما از کسی نمی‌ترسیم، اما مقام معظم رهبری هم فرمودند ما آنجا که دخالت می‌کنیم، صریحاً می‌گوئیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بحث مذاکرات و لغو تحریم‌ها نیز باید بگویم از تلاش دولت در خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق دیپلماسی اقتصادی به ویژه در حوزه انرژی با همسایگان تقدیر می‌کنم.

وی ادامه داد: ملاک مجلس در مواجهه با گزارش دولت و مذاکرات هسته‌ای، لغو کامل تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی برای مردم ایران است.

شریعتی متذکر شد: طبق ماده ۷ قانون اقدام راهبردی، دولت باید گزارش تحریم‌های لغو شده را به مجلس ارائه کند تا در کمیسیون‌های انرژی و امنیت ملی ارزیابی شود و مجلس تصمیم بگیرد. این ارزیابی دقیق، جدی و منطبق با منافع اقتصادی مردم خواهد بود و بر اساس ملاحظات سیاسی آمریکا و گروه ۱+۴ نخواهد بود.

کد خبر 5562847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha